Seguretat viària
Motor 27/01/2021

La DGT vol modificar els avançaments a ciclistes a la carretera

A banda de deixar un metre i mig o més de distància, també caldrà reduir en 20 km/h la velocitat màxima permesa en cada tram de carretera

1 min
Avançament a cicilistes

La DGT té previst modificar el sistema d’avançament a ciclistes per vies interurbanes amb l’objectiu de millorar la seguretat viària i reduir el risc d’accident d’un dels col·lectius més vulnerables, com és el cas dels ciclistes.

Tal com va avançar el director de la DGT, Pere Navarro, l’objectiu de la nova norma, que entrarà en vigor aquest 2021, és fer obligatori no només respectar la distància lateral de seguretat de com a mínim 1,5 metres, sinó que també reduir la velocitat màxima en com a mínim 20 km/h respecte a la velocitat màxima permesa genèrica en cada tipus de via per on es circula.

D’aquesta manera, un conductor que vulgui avançar un ciclista –o un grup de ciclistes, que, recordem-ho, mai poden circular amb més de dues bicicletes en paral·lel– en un tram amb bona visibilitat i amb una velocitat màxima permesa de 90 km/h, haurà d’efectuar l’avançament a una velocitat màxima de 70 km/h.

El possible incompliment d’aquesta nova norma, que formarà part d’un reial decret aquest mateix 2021, suposarà una multa de 200 euros i la pèrdua de 3 punts del carnet de conduir, tot i que la seva efectiva aplicació desperta alguns dubtes entre el col·lectiu de conductors i ciclistes davant l’impossibilitat de controlar de manera efectiva el futur compliment d’aquesta nova norma, que se sumarà a la ja anunciada d'eliminar els 20 km/h extra de velocitat màxima permesa vigents per poder avançar a la carretera.

stats