Seguretat viària
Motor  /  Seguretat 27/01/2021

La DGT vol modificar els avançaments a ciclistes a la carretera

A banda de deixar un metre i mig o més de distància, també caldrà reduir en 20 km/h la velocitat màxima permesa en cada tram de carretera

1 min
Avançament a cicilistes

La DGT té previst modificar el sistema d’avançament a ciclistes per vies interurbanes amb l’objectiu de millorar la seguretat viària i reduir el risc d’accident d’un dels col·lectius més vulnerables, com és el cas dels ciclistes.

Tal com va avançar el director de la DGT , Pere Navarro, l’objectiu de la nova norma, que entrarà en vigor aquest 2021, és fer obligatori no només respectar la distància lateral de seguretat de com a mínim 1,5 metres, sinó que també reduir la velocitat màxima en com a mínim 20 km/h respecte a la velocitat màxima permesa genèrica en cada tipus de via per on es circula.

D’aquesta manera, un conductor que vulgui avançar un ciclista –o un grup de ciclistes, que, recordem-ho, mai poden circular amb més de dues bicicletes en paral·lel– en un tram amb bona visibilitat i amb una velocitat màxima permesa de 90 km/h, haurà d’efectuar l’avançament a una velocitat màxima de 70 km/h.

El possible incompliment d’aquesta nova norma, que formarà part d’un reial decret aquest mateix 2021, suposarà una multa de 200 euros i la pèrdua de 3 punts del carnet de conduir, tot i que la seva efectiva aplicació desperta alguns dubtes entre el col·lectiu de conductors i ciclistes davant l’impossibilitat de controlar de manera efectiva el futur compliment d’aquesta nova norma, que se sumarà a la ja anunciada d'eliminar els 20 km/h extra de velocitat màxima permesa vigents per poder avançar a la carretera.

stats