Motor Novetats cotxes

BYD no tem els aranzels i anuncia l'arribada d'un nou model, el Sealion 05

El nou model de la marca asiàtica té un preu al canvi d'uns 15.000 euros a la Xina, quantitat que serà notablement superior a Europa a causa dels aranzels

El BYD Sealion 05 té un preu a la Xina d'uns 15.000 euros al canvi
30/03/2025
2 min

BYD és un dels noms automobilístics que més actius s'han mostrat al llarg dels últims anys. El que inicialment semblava una marca que presentava una reduïda gamma de vehicles elèctrics, alguns d'ells fins i tot molt luxosos (i, per tant, cars) s'ha anat convertint en un fabricant que ofereix cotxes a preus molt diversos i fins i tot amb motoritzacions híbrides. L'últim integrant que ha entrat a formar part de l'extens catàleg de BYD s'anomena Sealion 05, i es tracta d'un SUV compacte 100% elèctric que acaba de ser presentat a la Xina i que arribarà a Europa al llarg dels pròxims mesos.

Es tracta d'un cotxe que s'adapta a la mida preferida dels consumidors europeus, la dels totcamins d'uns 4,5 metres de longitud (concretament fa 4,52 metres), i que presenta un disseny modern i informal que va en la línia dels recentment presentats Sealion 7 i Atto 2. Això es tradueix en una part frontal on veiem unes òptiques LED amb formes arrodonides i un capó força elevat, un perfil amb línies dinàmiques i manetes enrasades amb la carrosseria i una part posterior on destaquen uns pilots integrats en una motllura negra.

El BYD Sealion 05 té una longitud de 4,52 metres

A l'interior les pantalles són protagonistes, i mentre que la de la instrumentació digital és de 8,8 polzades, la central és de 12,8 i es pot situar en disposició vertical o horitzontal. Tot plegat acompanyat per una completa connectivitat per al telèfon (que es pot carregar sense fils) i per una bona habitabilitat, amb un maleter de fins a 710 litres sumant els 600 del principal i els 110 del situat sota el capó.

Dos motors i conducció autònoma God’s Eye C

El nou BYD Sealion 05 s'ofereix amb dues opcions de motorització. La d'accés equipa un motor elèctric de 188 CV i una bateria de 50 kWh, que proporciona una autonomia de fins a 430 km segons el cicle CLTC xinès. Per sobre d'aquest model hi trobem un motor i una bateria de més capacitat, amb xifres de 215 CV i 60,9 kWh, amb què aquest nou SUV pot recórrer fins a 520 quilòmetres. Amb tot, cal tenir present que el cicle d'homologació CLTC xinès és força menys exigent que el WLTP europeu, de manera que la xifra real d'autonomia serà força inferior.

L'autonomia és de 520 km amb el cicle d'homologació xinès, força menys estricte que l'europeu

Una de les característiques més destacades del Sealion 05 EV és que incorpora de sèrie el sistema de conducció semiautònoma anomenat God's Eye C. Aquest sistema fa servir dotze càmeres, cinc radars i dotze sensors ultrasònics per oferir les últimes funcions d'assistència a la conducció del mercat. El nou BYD Sealion 05 té un preu de sortida a la Xina d'uns 15.000 euros al canvi per a la versió bàsica i de poc més de 17.000 per a la més equipada, però a Europa haurà de patir els aranzels que s'apliquen als vehicles xinesos, que segur que encariran notablement el producte final.

stats