Yamaha XJR 1300: plaer analògic

Fa 20 anys Yamaha va treure al mercat la XJR 1200, una moto de les considerades naked (despullades). Tot i ser de gran cilindrada i d’oferir prestacions més que generoses, no anava embolicada amb els carenats i les cúpules necessaris per fer molts quilòmetres, sobretot si anem per autopista, on cal una certa protecció aerodinàmica. Aquesta moto formava part d’aquest corrent estètic, que continua tenint molts adeptes, fins i tot més que quan va començar.
Amb el temps, els responsables de la marca dels diapasons la van fer créixer de cilindrada (fins a 1.300 cc) i li van incorporar petits canvis. Però les vendes, passat l’efecte de la novetat, es van estancar. I al Saló de Milà d’aquest últim hivern vam tenir una sorpresa agradable: una revisió d’aquesta Yamaha que, d’entrada, enamorava per la vista.
La renascuda XJR 1300 és una moto maca, captivadora. Segueix la tendència retro a la qual s’han apuntat últimament alguns fabricants i, tot i que no incorpora grans solucions tecnològiques d’última generació (caldria un imprescindible ABS), continua tenint tanta validesa, o més, que el primer dia.
Equipada amb un motor de quatre cilindres refrigerat per aire, que dóna 98 cavalls de potència, amb un senzill però efectiu xassís d’acer i suspensions molt còmodes, la nova XJR destaca per la facilitat d’ús i la noblesa de reaccions.
FITXA TÈCNICA
PREU: 10.999 euros
MOTOR: 4 temps, 4 cilindres, 1.251 cc
POTÈNCIA: 98 CV a 8.000 RPM
CANVI: 5 velocitats
ENCESA: elèctrica
XASSÍS: alumini
ALÇADA DEL SEIENT: 829 mm
PES: 240 kg
CAPACITAT DIPÒSIT: 14,5 l