Proves cotxes
Motor  /  Proves 15/08/2020

Suzuki Ignis: petit, però valent!

La marca japonesa estrena la versió semihíbrida del seu petit totcamí, disponible a partir de 14.575 euros

Ferran Vital
6 min
Suzuki Ignis: petit, però valent!

Ja fa alguns anys que Suzuki ven el petit Ignis al mercat europeu, on el petit totcamí japonès està tenint algunes dificultats per fer-se fort en el mercat i convertir-se en una alternativa vàlida als Fiat Panda i Dacia Sandero, entre d'altres.

Suzuki Ignis: petit, però valent!

L’Ignis és un cotxe petit, de només 3,7 metres de llarg i 1,69 d’ample, que homologa un pes de només 935 quilos alimentat per un motor atmosfèric 1.2 de quatre cilindres que entrega 83 CV i 107 Nm de parell associat a una caixa de canvis manual de cinc relacions.

La mecànica Mild Hybrid és la gran novetat de l'Ignis

Fins aquí, no existeixen grans diferències respecte al model que va començar a fabricar Suzuki l’any 2015, però la gran novetat d’aquest 2020 ha sigut l’arribada d’una mecànica mild hybrid o semihíbrida de sèrie gràcies a un petit propulsor elèctric de 12 V que assumeix l’ajuda de l’apartat elèctric del model i que també assisteix el motor de combustió en les fases d’encesa i acceleració del vehicle. Aquest petit motor elèctric o MGU aprofita l’energia cinètica del cotxe en les desacceleracions i frenades per carregar la bateria de liti de 0,12 kWh i 10 Ah que emmagatzema l’energia cinètica del vehicle.

Detall emblema 'Hybrid' del Suzuki Ignis

He de reconèixer que abans d’haver provat la mecànica de l’Ignis pensava que el seu motor atmosfèric 1.2 de 83 CV no seria prou potent per moure el conjunt amb certa agilitat, però després d’una setmana de prova i una pila de quilòmetres per carretera, autopista, ciutat i camins he canviat la meva percepció. Sí, d’acord, aquest motor és massa just per efectuar avançaments a gran velocitat o fer incorporacions fulgurants en una via ràpida, però un cop agafat el joc de peu i el tacte del canvi les coses milloren sensiblement. El propulsor no és gaire potent, però si sabem jugar amb marxes curtes i no tenim al·lèrgia al pom del canvi de marxes és prou àgil per moure els poc més de 930 quilos de pes del cotxe.

L'Ignis és un cotxe realment petit

Potser en autopista o autovia és on l’Ignis mostra més les seves carències: la mecànica i el cotxe et demanen circular pel carril de la dreta i només abandonar-lo per avançar camions o vehicles lents. De fet, el cotxe se sent més còmode i segur a 100 km/h que no pas a 120 km/h, quan el so aerodinàmic i el de funcionament del motor resten una mica de confiança al cotxe. Si busqueu un cotxe per circular majoritàriament per carreteres ràpides i autopistes, aquest no és el vostre cotxe.

L'Ignis no és un cotxe massa apte per grans viatges per autopista

En canvi, aquest Ignis es mostra com un cotxe sorprenentment àgil en carreteres secundàries o de muntanya, ja que, gràcies a una direcció prou directe, una suspensió ben apamada i les dimensions i pes contingut del cotxe, el pas per corba pot arribar a ser àgil i jugar amb el canvi manual, més o menys divertit i gratificant.

De camp o de ciutat?

Ara bé, hi ha dos espais en què l’Ignis es reivindica especialment, tot i que en principi poden semblar una mica oposats, com són la ciutat i el camp. Anem a pams: gràcies a les seves mides, pes i motor, l’Ignis és un cotxe molt adequat per moure’s per ciutat obtenint consums realment baixos (de l’ordre de 5 litres) i amb una facilitat per esmunyir-se entre carrerons o petits espais que m’ha deixat bocabadat. Feia anys i panys que no aparcava amb tantíssima facilitat en els cada cop més escassos espais per als aparcaments que ens ofereixen els centres urbans del país.