Proves cotxes
Motor  /  Proves 07/08/2022

Skoda Fabia TSI, un cotxe dels de tota la vida

Ens posem al volant de la nova generació del model txec, que es renova completament per posicionar-se com el referent dels vehicles utilitaris

8 min
Skoda Fabia TSI 2023

El mercat de l’automòbil està vivint una etapa de canvis molt significatius. D’una banda, els motors de combustió van deixant pas de mica en mica a tecnologies alternatives (sent la principal protagonista l’electrificació), mentre que de l’altra els mateixos cotxes estan canviant notablement de mida, categoria i fins i tot preu.

A ningú se li escapa que els cotxes cada cop són més grossos i més cars, i aquesta tendència sembla no tenir aturador. A més, les marques cada cop aposten més per segments com el dels totcamins, deixant de banda els monovolums, les berlines, els utilitaris i els compactes. Precisament per aquest motiu és tan rellevant la prova de l’Skoda Fabia 2023 que avui ens ocupa. Perquè estem davant de la nova generació d’un model utilitari, del segment B, que sempre ha destacat per la seva bona relació qualitat/preu i per no ser gens pretensiós.

Els atributs principals del Fabia l’han convertit en un model molt exitós entre tots aquells que necessiten un vehicle relativament petit, pràctic, polivalent i ben equipat sense haver de rehipotecar la casa. Ara, la marxa txeca n'ha presentat la quarta generació, que es renova completament a tots els nivells però que vol mantenir l’essència tradicional del Fabia. Ho aconseguirà? Tot seguit ho esbrinem.

Disseny exterior

Un dels aspectes que més crida l’atenció quan fem una ullada al nou Skoda Fabia és que ha crescut en totes les cotes. No és que ara sigui enorme, però sí que supera notablement la longitud de la generació anterior. Amb 4,108 metres de llargària, destaca per haver crescut un total d’onze centímetres i per ser cinc centímetres més llarg que un Seat Ibiza, sis que un Renault Clio i set que un Ford Fiesta.

Skoda Fabia TSI 2023
Skoda Fabia TSI 2023
Skoda Fabia TSI 2023

També ha augmentat considerablement l’amplada (1,78 metres pels 1,73 del model anterior), mentre que l’altura s’ha rebaixat en gairebé un centímetre (passant d’1,46 a 1,45 metres). Tot plegat no només millora l’habitabilitat interior, sinó que aconsegueix maximitzar la sensació visual de ser un cotxe més apamat i amb més presència.

Pel que fa a l’apartat estètic, la renovació del Fabia arriba de la mà del nou llenguatge de disseny de la marca txeca. La part davantera no presenta grans canvis, però sí que llueix unes òptiques força més arrodonides i que poden disposar de tecnologia LED. La graella continua presidint el frontal, tot i que ara comparteix protagonisme amb unes línies de tensió i unes arestes força marcades.

A la vista lateral destaquen les llandes d’aliatge de 17 polzades amb un disseny parcialment carenat, la disposició dels eixos als extrems del vehicle (la qual cosa millora la batalla, que se situa en 2,56 metres) i novament les línies de tensió, sent especialment protagonista la que recorre el lateral des de les òptiques davanteres fins als pilots posteriors.

Detall llandes
Detall calandra