Proves motos
Motor Proves 29/01/2022

Piaggio Beverly, un escúter amb estil italià

L’any passat, aprofitant el 20è aniversari de l’escúter Beverly, Piaggio va aprofitar per renovar-lo i així seguir amb el bon ritme de vendes que té aquest model

5 min
Piaggio Beverly 400

El Beverly és l’escúter líder de vendes en el seu segment en països com Itàlia o França. Al nostre país, i més concretament a Barcelona, l’hegemonia d’aquest segment ja fa anys que la té l'Honda SH, la gran rival del Beverly de Piaggio. Però ara el nou Beverly presenta més armes que mai per tal d’esgarrapar una bona part del mercat. En aquest model sempre ha primat el disseny elegant, però ara, sense oblidar-se de l’elegància que l’ha fet ser on és després de 20 anys, mostra un caràcter més esportiu. Així doncs, no vol ser només el mitjà de transport de la gent que ha d’anar a la feina ben mudada, sinó que també busca atraure l’atenció d'un públic més jove o d’un perfil de conductor que busca un disseny més agressiu, a banda d’unes bones prestacions. I en això del disseny, als italians ningú els ha d'ensenyar gaire cosa.

Elegant i esportiu alhora.
Elegant i esportiu alhora.
Elegant i esportiu alhora.

El resultat és un escúter que transmet el punt just d’elegància i el punt just d’esportivitat, sense anar-se’n als extrems. Les seves línies han perdut una mica les corbes i han passat a ser més rectes i crear més dinamisme. Seguim trobant la corbata característica del frontal i uns fars led de bonica factura. Però veiem un retrocés en l’ús de les parts pintades en gris, que ara són negre brillant, un color que es vincula més a l’esportivitat. Darrere l’escut i el parabrises hi trobem un totalment renovat quadre de comandaments, que abandona els rellotges analògics de les anteriors generacions en favor d'una gran pantalla LCD monocroma de 5,5” que ens dona tota la informació necessària. A la part del darrere potser és on trobem més diferències amb el model precedent. Destaquem sobretot el tub d’escapament, de generoses dimensions i d’un disseny que transmet potència i qualitat. Pel que fa a l'òptica posterior, se situa més als laterals i adopta un color més vermellós, novament buscant un toc més esportiu.

Del Beverly, i buscant el seu vessant més urbà i pràctic, també cal destacar-ne la capacitat que tenim disponible sota el seient. A diferència de la competència, la Piaggio porta una roda més petita al darrere, (16” al davant i 14” al darrere) i això, juntament amb la ubicació més centrada del dipòsit de benzina, fa que pugui oferir un espai sota el seient molt més generós. A dins la marca diu que hi poden cabre dos cascos oberts o un casc obert i un d'integral. Nosaltres hi hem pogut guardar un casc obert de talla L, però hem vist difícil encabir-n'hi dos, per bé que segurament si són talla S sí que seria possible. A més, darrere l’escut també tenim un compartiment per deixar-hi petits objectes i un port USB.

També buscant la facilitat d’ús, el nou model adopta el sistema keyless, que a part de permetre encendre la moto sense clau també permet gestionar amb el comandament l'obertura del seient o de la tapa del dipòsit. I gràcies a la funció bike finder, podrem trobar fàcilment la nostra Beverly en un aparcament amb moltes motos, ja que s’encendran els intermitents i el senyal acústic. Addicionalment, si ens descarreguem una aplicació especial de la marca, podrem connectar el nostre telèfon via Bluetooth i gaudir d’algunes funcions addicionals. Tot i això, per preu i per ser un model premium, s'hi troba a faltar un quadre d'instruments més tecnològic. Realment, un model com el Beverly es mereix una pantalla TFT a color i no una pantalla LCD.

Detall de la pantalla LCD que ofereix el Beverly.
Detall del cofre o maleter situat sota el seient.
Detall dels comandaments del manillar.

Nosaltres hem pogut provar la versió Beverly 400 HPE, el model més potent de la gamma. Aquest model arriba per suplir l’antic Beverly 350, i gràcies al seu nou motor i als seus bons 399 cc ofereix una potència màxima de més de 35 CV, és a dir, un 17% més que el model anterior. El parell motor també millora i en aquest cas ho fa en un 30%, per arribar als 37,7 Nm de parell. Això farà que en ciutat comptem amb una més que sobrada potència i que no ens facin por els desplaçaments interurbans.

Les prestacions del Beverly permeten unes velocitats de creuer i unes acceleracions que fan que cap mena de carretera o via li faci por. És a dir, no hem de veure aquest model com un vehicle de treball per anar a la feina o per als desplaçaments quotidians diaris, sinó també com un vehicle de lleure que ens pot servir per anar, per exemple, a visitar qualsevol comarca o poble del nostre país. En aquest cas, el Beverly és molt polivalent. En l’apartat mecànic, només caldria dir que el motor transmet algunes vibracions en parat. Tota la zona del seient vibra molt i en conducció per ciutat pot arribar a ser una mica molest.

Detall del tub d'escapament.
Detall de frens i forquilla davanters.
Detall dels llums posteriors.

Pel que fa al xassís, també cal dir que aquest nou model estrena unes millores que donen més dinamisme a la conducció. Al davant hi trobem una nova forquilla Showa de 35 mm i al darrere un doble amortidor també Showa i regulable amb precàrrega en 5 posicions. Els pneumàtics també han crescut en amplada, buscant una millor estabilitat a velocitats més altes, cosa que vam poder comprovar circulant per vies ràpides, on la Beverly es mostra impertorbable.

La nova Piaggio Beverly 400 HPE amb motor Euro5 té nous arguments que busquen ampliar el seu públic objectiu i, tot i que la competència és dura, segur que aconseguirà nous clients. Clients que ben segur quedaran prou satisfets per aquest nou producte del gegant italià Piaggio. La Beverly té un preu de sortida de 6.499 € i està disponible en els colors blau oxigen, gris núvol i blanc. La versió Piaggio Beverly S 400, amb un equipament més complet, arranca en els 6.599 €.

stats