Proves Motos
Motor Proves 05/08/2018

Moto Guzzi V7 III Stone, una 'cafe racer' amb seny

Provem la nova Moto Guzzi V7 III Stone, una moto pensada per iniciar-se en el món de les 'cafe racer'

Ignasi Rabasseda
3 min
Moto Guzzi V7 III Stone,  una 'cafè racer' racional

La nova generació de la Moto Guzzi V7 arriba tot just per celebrar els 50 anys del naixement del primer model, que se celebra aquest 2018. Aquesta nova generació commemorativa ofereix fins a quatre versions diferents, anomenades Special, Stone, Racer i Aniversario. La unitat que nosaltres hem pogut provar correspon a la versió Stone, que incorpora algunes novetats i especificacions com ara un seient una mica més baix, un nou sistema de control de tracció desconnectable i una revisió a fons de la geometria del seu xassís d'acer.

Detall V7 III Stone

I és que a primer cop d'ull ens trobem una V7 molt millorada en general, En què el seu clàssic motor bicilíndric en V a 90º proporciona 52 CV a 6200 rpm, 5 CV més que la seva predecessora.

La V7 III Stone té un perfil molt elegant

Estèticament la moto es manté intacte i preserva el mateix disseny i encant característic de les Moto Guzzi convencionals; ara bé, la nova V7 III Stone va equipada un nou tub d'escapament doble de color negre que ofereix el petarrelleig suau i característic de les Guzzi. A més, aquesta versió incorpora uns nous intermitents i uns retrovisors amb més superfície per millorar la visibilitat posterior. Tot això dona a la V7 una imatge poderosa i amb un estil 'cafe racer' que la fa realment atractiva.

Detall cues escapament

El rellotge d'instruments de la V7 III Stone unifica una gran quantitat de paràmetres en un sol espai central amb un velocímetre analògic i un petit 'display' a la part inferior amb hodòmetre, indicadors de viatge (o 'trip') parcial i diari, temps d'ús, consum mitjà i instantani, temperatura ambient, dos nivells del control de tracció i l'indicador de marxa que portem engranada.

Detall quadre i rellotge d'instruments

A més, els leds lluminosos del quadre de comandaments ens indiquen punt mort, llums llargs, injecció, reserva de benzina o els intermitents, entre altres coses.

Dinàmica i conducció

La V7 és una moto ràpida i àgil, i necessita d'un sistema de frenada contundent per aturar el conjunt amb seguretat. Aquesta parcel·la queda ben coberta gràcies al disc flotant davanter de 320 mm amb una pinça Brembo de 4 pistons, ajudat pel disc posterior de 260 mm i amb pinça de dos pistons. Aquest sistema garanteix una potència de frenada molt bona i de gran qualitat.

Detall forquilla i disc de fre perforat

Els amortidors de la V7 III Stone són regulables en precàrrega amb un taratge molt còmode en pràcticament totes les situacions. Van associats a una forca telescòpica de 40 mm un pèl tova però que, com que té el centre de gravetat baix, evita que afecti la conducció. La posició de conducció ens sembla excel·lent, amb un bon manillar i una postura prou relaxada pel conductor i el seu acompanyant.

Detall grups òptics davanters

Pel que fa al mític propulsor bicilíndric de Moto Guzzi cal esmentar que té una resposta precisa i adequada en tot moment. Ofereix un bon parell des de baixes revolucions amb altes dosis d'acceleració i una entrega de potència molt lineal que fa que la conducció molt fluïda.

Ideal per fer-la servir cada dia

La V7 III Stone és una moto amb ànima, amb una estètica molt marcada i realment bonica i cridanera que no passa desapercebuda, ideal per un ús diari i per moure's amb estil i alegria pels carrers de les ciutats del país.

Detall seient i far posterior

La seva polivalència, a més, la fa idònia per fer rutes tranquil·les per carreteres de revolts. A banda de la versatilitat, cal subratllar que Motoguzzi té un gran catàleg de personalització, ideal per tenir una V7 única i fer-se una moto preciosa i al gust del comprador.

Conclusió

Amb un preu de 7.699 euros i l'opció de poder limitar-la per utilitzar-la amb el carnet A2 sense haver de pagar cap mena de sobrepreu, la V7 III ens sembla una molt bona opció per iniciar-se en el món de les 'cafe racer'.

stats