Mazda CX-3, polivalència en estat pur
Provem el petit SUV japonès, referent del segment per la seva peculiar mecànica i disseny atrevit

El Mazda CX3 va sorgir l’any 2015 per cobrir l’àmplia demanda del públic enamorat dels SUV, però que alhora busca un vehicle compacte i dinàmic per moure’s per la ciutat de manera àgil i despreocupada amb els petits obstacles urbans.
En contra del que pugui semblar pel seu nom, el CX-3 no deriva del Mazda 3 sinó del Mazda 2, que atorga unes mides molt compactes (4,28 m de longitud) amb una altura al terra d’uns 15 centímetres, en la mitjana del segment.
Estètica felina
El Mazda CX-3 hereta dels seus germans de gamma Mazda 3 i 6 l’anomenat per la marca KODO Design que vol dotar d’ànima el vehicle mitjançant la funció, forma i disseny.
I de ben cert que ho han aconseguit. Un conjunt que combina perfectament angles rectes com línies corbes del vehicle per dotar-lo d’una estètica molt dinàmica en el lateral i alhora una imatge dura i robusta en el frontal.
Vist de costat, el frontal sembla una fletxa ben esmolada, disposada a volar a tota velocitat fins al seu objectiu, els passos de rodes davanters tracen un arc ascendent que baixa en arribar al muntant B, per tornar a ascendir de nou, semblant ben bé a un felí amagat, disposat a sortir corrents en qualsevol moment. Amb una línia de cintura molt alta degut a aquest disseny lateral i a l’ajuda d’uns muntants B i C acabats ens negre, ajuden a oferir un disseny més dinàmic amb el sostre que sembla flotar sobre el cotxe (inspirat en els MINI o Swift).
Al frontal, una gran graella presideix el conjunt, amb el logo de Mazda de mida generosa situat enmig de la calandra. L’acompanyen uns petits fars de tecnologia LED adaptatius, uns antiboira situats en posició vertical i un gran protector de plàstic, encarregat de patir i dissimular els petits desperfectes que puguem fer a l’hora de realitzar escapades al camp.
La part posterior segueix la tònica general de la marca, recordant en gran mesura a la del Mazda 3, però una estètica força més contundent per dotar-lo d’una personalitat més robusta i campera.
Interior de qualitat
A l'interior ens espera, com bé s’anomena el seu nivell d’acabat, un gran acabat i nivell de luxe diferenciador a la resta de la gamma. Ens reben uns espectaculars seients de cuir blanc i la zona del respatller negre, que un cop asseguts es descobreixen com uns grans acompanyants per a grans jornades de conducció, i són molt confortables.
El davantal sorprèn també amb aquest acabat, ja que substitueix moltes motllures de plàstic per altres d'entapissades en un símil de cuir de dos colors, un en horitzontal de color blanc com els seients i a la consola central de color vermell. Aquests acabats continuen fins als guarniments de les portes, on pren presencia també el negre i apareixen noves motllures tipus alumini a les manetes per obrir les portes.
Tot aquest conjunt dota d’un nivell de qualitat i esportivitat propis de Mazda, i només es troben disponibles en l’acabat més alt de la gamma. El quadre d’instruments prescindeix de velocímetre analògic, per dotar de gran protagonisme el tacòmetre, que queda reclòs a un petit format digital tant al quadre com al 'head-up display' de què disposa aquest acabat.