Proves Cotxes
Motor  /  Proves 02/04/2017

Kia Optima Sportswagon, una berlina que enterra tòpics

Provem la versió familiar de la berlina coreana, un cotxe que té ben poc a envejar als models 'premium' del segment

Ferran Vital
7 min
El Kia Optima Sportswagon sembla més curt del que és en realitat

Amb el nou Optima, Kia ha fet un pas de gegant. La marca coreana ja no hauria de ser menyspreada per ningú, però aquesta generació de la seva berlina la posiciona fins i tot per davant de molts dels seus rivals europeus i nord-americans.

L'Optima actual ja és la quarta generació de la berlina coreana, al mercat des de l'any 2000. Aquesta quarta generació suposa la consagració definitiva de l'Optima al segment, i fins i tot la consolida com un dels referents estètics, dinàmics i tecnològics del seu segment.

Kia Optima Sportswagon

Nosaltres vam poder provar la versió familiar (anomenada Sportswagon) de la berlina asiàtica, equipada amb l'acabat GT Line, el més alt de la gamma (els altres dos acabats, anomenats Drive i Emotion no disposen de tant equipament tecnològic i estètic).

Logo GT Line

Una de les coses que caracteritza l'actual generació de vehicles Kia és el seu icònic frontal presidit per la calandra amb 'nas de tigre', un dels senyals d'identitat de la marca coreana.

Icònic frontal del "nas de tigre" de Kia

Estèticament, el nou Kia Optima Sportswagon és un cotxe ben treballat, equilibrat i elegant. Els seus grups òptics allargats –amb tecnologia led de sèrie amb l'acabat GT Line– conflueixen sobre les nervadures laterals i les formes del capó. A més, la cintura elevada del nou Optima li confereix una línia estilitzada i elegant, especialment vista de tres quarts o de perfil, fent l'efecte òptic de ser menys llarg (4,85 m) del que és en realitat.

El Kia Optima Sportswagon sembla més curt del que és en realitat

Probablement el Kia Optima és un dels pocs models que estan més ben resolts estèticament en la versió familiar (Sportswagon) que en la versió sedan de quatre portes. I és que les insercions de la porta posterior i el diàleg que evoca amb els grups òptics posteriors resolen realment bé el conjunt, atorgant-li una línia desenfadada i juvenil. La doble sortida d'escapament que incorpora la versió GT Line i els diversos acabats cromats de la carrosseria fan d'aquest coreà un cotxe realment agradable a la vista.

La vista posterior és realment magnífica

Si bé els exteriors de l'Optima ens semblen molt ben treballats, val a dir que els interiors ens porten directament a un nivell més elevat. I és que tant la posició de conducció pel conductor –prou baixa i estirada– com la disposició de l'habitacle, sorprenentment ample i còmode fins i tot a les places posteriors (on caben tres ocupants reals) ens han sorprès moltíssim.

Seients davanters

Però la gran diferència d'aquesta nova generació del Kia Optima està en els acabats, i és que la sensació de qualitat i benestar a l'interior és molt elevada gràcies als acabats tan ben treballats i als ajustaments precisos dels diversos elements del taulell, portes i comandaments.

Detall consola Kia Optima

A més, la disposició general dels comandaments i la instrumentalització de la berlina coreana responen a un criteri racional i ergonòmic, amb un disseny elegant i esportiu, molt orientat a facilitar la interacció del vehicle amb el conductor i oferir elevats estàndards de comoditat als ocupants.