Motor Proves 29/04/2021

Honda PCX: la mobilitat raonable

i
Josep Lluís Merlos
2 min
Honda PCX125

Des que Honda va treure al mercat el PCX125, les diferents generacions d’aquest escúter s’han caracteritzat per les seves innovadores aportacions, com l'Start&Stop que van introduir per primera vegada en un vehicle d’aquestes característiques. Des d’aleshores, el fabricant japonès ha col·locat més de 204.000 unitats d’aquest model al mercat europeu, més de la meitat a l’Estat. L’èxit d’aquesta moto entre els usuaris d’aquí és tan gran que és la segona Honda més venuda des del 2010 després de l’exitós Scoopy SH125, que el supera per menys de tres mil unitats. Un bestseller, vaja.

La clau d’aquest èxit és la seva senzillesa. Però això no vol dir que el PCX sigui un escúter simple, sinó el resultat d’una feina molt ben elaborada que té la lògica, la raonabilitat i, sobretot, el sentit de la practicitat com a filosofies inspiradores. El nou PCX disposa d’un nou motor de quatre temps que segueix els requeriments de la normativa Euro5. És un propulsor més compacte, amb menys vibracions, més suavitat de funcionament, i un caràcter una mica més vigorós que l’anterior. El xassís, fet en acer tubular, és més lleuger, sosté suspensions de més recorregut i s’aguanta sobre rodes de catorze polzades al davant i de tretze al darrere.

Aquest Honda és un vehicle ple de detalls per fer la vida fàcil als usuaris. Disposa de la Smart Key, una clau intel·ligent que no hem de inserir enlloc per posar la moto en marxa; n’hi ha prou amb dur-la a la butxaca i acostar-nos a menys de dos metres de la moto per engegar-la. Gasta tan poc (2,1 litres als 100 quilòmetres) i té un dipòsit tan gros (8,1 litres) que podem fer gairebé quatre-cents quilòmetres sense haver de visitar la gasolinera. Una barbaritat, sobretot si pensem que la majoria d’aquesta distància la farem per ciutat i, per tant, probablement passaran força dies abans no els haguem completat.

El forat portaequipatges que hi ha sota el seient és enorme (30,4 l) i, a més, la guantera sota el manillar permet portar força coses (1,7 l) al costat d’una pràctica presa USB per carregar el mòbil o connectar-hi un navegador. Amb un seient de només 764 mm d’alçada, un pes de 130 quilos, i un amplíssim radi de gir, el PCX és un escúter apte per a tota mena d’usuaris, de la mida que siguin, i molt útil per circular per ciutat. La posició de conducció queda totalment integrada darrere del davantal frontal, i la col·locació dels peus és correcta, tot i que aquesta Honda no ofereix una plataforma plana com les SH, sinó un túnel central que potser no agradi a alguns usuaris. El PCX no és barat (3.150 €), però si el comparem amb alguns dels seus rivals, el preu multiplica la seva competitivitat quan li apliquem el factor que suposa tenir la garantia d’una marca com Honda a l’escut.

Fitxa Tècnica
  • Preu 3.150 €
  • Emissions Euro5
  • Motor Monocil. 4T 125 cc
  • Canvis Variador automàtic CVT
  • Xassís Tubular d’acer
  • Pes 130 k
  • Frens Disc davant i tambor darrere
  • Alçada seient 764 mm
  • Dipòsit 8,1 l
stats