Motor  /  Proves 19/03/2022

Honda NT1100, probablement la 'touring' més equilibrada del mercat

10 min
Honda NT 1100

El món de les motos ha viscut els últims anys un canvi molt semblant al dels cotxes. Qui busca un cotxe per portar la família de viatge actualment gairebé sempre pensa primer en un SUV abans que no pas en un cotxe amb carrosseria familiar. Amb les motos passa el mateix: ara mateix l'usuari que busca una moto per viatjar sol o amb acompanyant i amb equipatge, abans es mira una maxi-trail que no pas una moto touring.

Honda NT 1100

Això ha fet que moltes marques a poc a poc hagin anat deixant de banda aquests models pensats i fets per a les grans rutes. També marques com Honda, reconeguda des de sempre per les seves mítiques touring. Ens venen ràpidament al cap noms com Deuville, Pan-European i Goldwing, per citar-ne només alguns. Però les dues primeres van desaparèixer fa un cert temps i van deixar lloc a models d’estil trail com les NC 750X i Crosstourer. Per sort, per a qui no li agradi l’estil trail ara Honda recupera un model touring amb motor bicilíndric amb la nova NT1100, la gran novetat de la marca per al 2022.

Discreta i elegant

La nova Honda NT1100 estèticament ens recorda clarament la seva predecessora, la NT700 Deuville. És una moto d’estil touring amb un frontal molt aerodinàmic que alhora també ens recorda altres models de la marca, com també els escúters X-ADV. Això fa que les seves dimensions generals siguin contingudes. És una moto ideal per a aquells que busquen una moto discreta i que no cridi l’atenció. Aquesta discreció la trobem fins i tot en la gamma de colors, perquè només tenim l’opció del negre, el gris o el blanc.

Honda NT 1100
Honda NT 1100

Però també val a dir que aquesta moto és molt elegant i, com la resta de models d’Honda, adopta un look força modern. Al davant hi destaquen les seves òptiques allargades, els llums diürns i els intermitents, que igual com en altres models recents sempre estan encesos i, a part d'oferir un detall distintiu, fan que els altres conductors ens vegin més. Lateralment veiem la part on van els genolls, que va recoberta per una peça plàstica, un detall que ens recorda molt la Deuville de fa alguns anys.

Detalls estètics
Detalls estètics

A la part posterior hi trobem les maletes, que tot i ser més quadrades i no anar integrades com en la seva predecessora, sí que reben una decoració de color carrosseria. La posició baixa del tub d’escapament fa que ambdues maletes tinguin pràcticament la mateixa capacitat –33 litres a la dreta i 32 a l’esquerra–. Opcionalment també podrem instal·lar un top case per augmentar la capacitat de càrrega total i la comoditat del passatger.

Una base coneguda

Aquest nou model touring de Honda no neix des de zero, sinó que agafa la base de l’exitosa Africa Twin 1100, tal com va fer l’any passat també la Rebel 1100. Les Africa Twin són uns models que han rebut molts elogis tant d'aquells que les han provat com d'aquells que les han comprat. Així doncs, partint d’aquesta base guanyadora, Honda ha volgut oferir diferents variants. Ja tenim una maxi-trail, una custom i ara també una touring. Però sembla que aquesta història no s’acaba aquí, perquè properament Honda podria presentar també un model més esportiu.

El motor de la NT1100 és un motor bicilíndric en paral·lel de 1.084 cc que ofereix una potència màxima de 102 CV a 7.500 rpm i un parell motor de 104 Nm a 6.250 rpm. És a dir, unes característiques idèntiques a les de l’Africa Twin. Ofereix un bon tacte i una potència més que suficient a baixes i mitjanes revolucions, però, això sí, no és un motor ple d’emocions, perquè no transmet res d’especial més enllà d’anar molt bé, que en definitiva, per a qui busqui una moto com la NT1100, és el que interessa.

Detall del motor
Detall del tub d'escapament

El conductor té l’opció de triar entre tres modes de conducció (Urban, Rain i Tour), però també hi ha dos modes totalment configurables que ens permeten fins i tot actuar sobre el fre motor o l’entrega del parell amb el sistema HSTC (el control de parell seleccionable d’Honda). Tot això ho podrem ajustar mitjançant els comandaments del manillar i una pantalla tàctil TFT de 6,5 polzades que va acompanyada també d’una pantalla LCD digital. La informació és molt completa i la visualització és perfecta, i a més comptem amb Apple CarPlay, Android Auto i Bluetooth per a una connexió total.

A nivell de xassís la moto evoluciona també a partir de la seva germana Africa Twin. Les diferències només les trobem en la suspensió i els neumàtics, més orientats a una conducció touring asfàltica en la NT1100. Així doncs, comptem amb una forquilla invertida al davant amb 150 mm de recorregut i un sistema Pro-Link amb un sol amortidor Showa de gas al darrere. Als dos eixos portem llanda de 17 polzades amb dos frens de disc de 4 pistons al davant de 310 mm, i un fre de disc al darrere de 256 mm. Finalment, cal parlar del dipòsit de benzina, de 20,4 litres de capacitat, cosa que li dona una autonomia de més de 300 km tenint en compte que el seu consum està al voltant dels 6,5 l/100 km.

Caixa de canvis DCT

Com en molts altres models de la marca, l'Honda NT1100 pot escollir-se en canvi totalment manual, el de tota la vida, o bé amb canvi automàtic DCT. Aquest darrer canvi és el que portava la nostra unitat de prova i es tracta d’un canvi de doble embragatge amb sis marxes. En aquest cas, som davant la darrera evolució d’aquest canvi, que ha anat millorant al llarg dels últims dotze anys. Realment és un canvi de marxes que li escau molt bé per al seu tarannà. És un canvi que ens aporta molta comoditat en ciutat, en el dia a dia anant a la feina, perquè ens farà la sensació d’estar portant un escúter per la seva facilitat d’ús. En ruta també li traurem profit, oblidant-nos totalment del canvi per poder gaudir del paisatge i veure passar els quilòmetres.