Volkswagen ID.Every1, el "cotxe elèctric del poble" que tindrà un preu de 20.000 euros
Tot i que encara es tracta d'un prototip, aquest model anticipa les línies del cotxe elèctric urbà que la marca presentarà l'any 2027

L'any 2019 naixia el Volkswagen ID.3, un model elèctric que la marca alemanya va presentar com un dels vehicles més importants de la seva història, i de fet el va anomenar així perquè representava l'inici d'un tercer capítol a la història del fabricant de Wolfsburg després de la comercialització del Beetle i el Golf. Però les xifres de vendes no han acompanyat l'aposta de la marca alemanya, que ha vist com ni el seu ID.3 ni la resta de la gamma ID. han aconseguit les xifres de vendes previstes.
De motius en podem trobar molts, però un dels principals és el preu, molt elevat en la majoria de cotxes elèctrics. És per això que Volkswagen ha presentat el que, ara sí, hauria de ser el seu veritable "cotxe del poble" en format elèctric. S'anomena Volkswagen ID.Every1, i tot i que encara és un prototip anticipa el disseny i el concepte que veurà la llum l'any 2027 a un preu d'uns 20.000 euros.
Un urbà molt petit, però força pràctic
No fa gaire Volkswagen va presentar l'ID. 2all, un prototip de cotxe utilitari elèctric que, amb el preu d'un Polo i l'espai interior d'un Golf, es fabricarà a Martorell i estarà disponible per uns 25.000 euros. Però com que aquesta xifra encara pot resultar elevada en molts casos, la marca alemanya ha volgut anar un pas més enllà amb l'ID.Every1 que avui ens ocupa.
La seva longitud és molt reduïda, d'uns 3,88 metres, de manera que no serà gaire més llarg que el Volkswagen Up! però estarà per sota del Polo, que supera els quatre metres. Això deixa clar des d'un inici que la seva vocació serà la de vehicle urbà, amb un interior homologat per a quatre ocupants i un maleter d'uns 305 litres de capacitat.
El seu disseny és 100% Volkswagen; és a dir, pràctic i funcional però sense estridències, pensat per agradar a tothom. Amb tot, elements com els para-xocs prominents o les llandes de grans dimensions (que caldrà veure com arriben al model de producció definitiu) anticipen que la seva estètica serà moderna i juvenil.
Com que es tracta d'un cotxe tan petit i que circularà la major part del temps per ciutat, Volkswagen no ha previst equipar ni un motor massa potent ni una bateria de gran capacitat. És per aquest motiu que es parla d'unes xifres de potència d'uns 95 CV, d'una velocitat màxima limitada a 130 km/h i d'una autonomia de 250 quilòmetres. Si és suficient o no ho determinarà el temps i, especialment, les xifres de vendes que aconsegueixi un cop surti al mercat.