BMW R 1250 RT: probablement la millor ‘touring’ del món
Provem l’actualització estètica, tecnològica i mecànica de la BMW R 1250 RT, una moto ideal per sumar quilòmetres amb estil i comoditat
Sempre es diu que quan una cosa funciona bé més val no canviar-la gaire. I sobretot quan al darrere hi ha fortes inversions en desenvolupament i millores mecàniques i tecnològiques. Precisament això és el que ha fet BMW amb el restyling o actualització de la seva moto R 1250 RT, una aposta i inversió merescuda per intentar millorar –si és possible– la millor moto touring del mercat.
Canvi d'imatge sense perdre'n l'essència
BMW ha volgut fer una renovació d’imatge de la RT i ha començat canviant-hi el frontal, que no deixa indiferent ningú: és d’aquells que agraden molt o no agraden gens.
Els dissenyadors bavaresos han actualitzat la signatura òptica amb uns fars afilats amb tecnologia led, que aporten una il·luminació simplement excel·lent associada a una pantalla descomunal amb regulació elèctrica que ofereix protecció aerodinàmica a pilots (o conductors, si ho preferiu) de qualsevol mida. Només de pujar-hi notem un seient de dimensions generoses, realment molt còmode, i que ens permet agafar el manillar amb una longitud perfecta.
Però la gran protagonista de l'actualització de la R 1250 RT és una enorme pantalla TFT de 10,25 polzades que ja no pot donar més informació, amb la qual és realment fàcil navegar pels menús i aplicacions gràcies el comandament de tipus ruleta.
Amb tots aquests canvis estètics i tecnològics, BMW ha aconseguit executar perfectament el canvi d’imatge per mantenir la mateixa essència de la RT.
La millor versió del motor bòxer
El motor és el mateix bloc de tipus bòxer de 1.254 cc, 4 vàlvules per cilindre i 136 CV de potència i 143 Nm de parell que ja feia servir la versió anterior, però adaptant-lo a la normativa Euro 5 vigent a partir d’aquest 2021. Què podem dir d’aquest propulsor que no hàgim dit ja? I és que el propulsor de BMW és una autèntica joia: un motor ple, refinat, amb poques vibracions, que es troba còmode girant a un règim baix i mitjà de revolucions. Unes xifres i unes prestacions perfectes per efectuar rutes amb possibilitat d'enlairar-se cap a ritmes alts.
Per devorar quilòmetres
Tot i aturar la bàscula en quasi 280 quilos, que es noten i força en maniobres amb la moto aturada, la posada a punt dels enginyers de BMW permet que el model se senti lleuger i dinàmic en qualsevol registre.
L’electrònica d’aquesta R 1250 RT fa que un cop arranquem totes les inèrcies desapareguin i mostri en tot moment un comportament noble i estable. La RT s'empassa els quilòmetres com si res, i la combinació entre la direcció lleugera, les suspensions i els controls de tracció i l'estabilitat comporta que tot aquest pes no faci acte de presència, tot i que n'hem de ser conscients en tot moment.
Les noves suspensions electròniques i els frens Brembo de primer nivell faran les delícies de qualsevol que la condueixi. Quan s'entra a la ciutat la cosa canvia, perquè la R 1250 RT és una moto molt ampla, amb un frontal de mides considerables i amb grans maletes laterals a la part posterior, així que serà millor prendre’s les coses amb calma enmig del trànsit urbà.
Els diferents mapes de gestió del motor, o modes de conducció, són els ja habituals en les motos grans de la marca bavaresa, i ajuden a seleccionar el funcionament, la gestió de l’electrònica i l'entrega de potència més adequats segons les condicions meteorològiques o de la carretera, cosa que repercuteix positivament i millora l'experiència de la conducció.
Conclusió
El preu de la BMW R 1250 RT arrenca des d'una base de 21.275 euros i amb tot un ventall d’opcions i acabats per adaptar la moto al nostre gust (previ pas per caixa, evidentment). Sí, ja sabem que no és una moto barata, però és que tampoc pretén ser-ho perquè el públic a qui va destinada és d’un nivell adquisitiu mitjà o alt. A canvi, obtindrem una moto sensacional, que manté els avantatges de la millor touring dels últims anys amb una actualització mecànica i tecnològica que la situa al capdavant del segment.