Skoda Octavia L&K 2.0 TDI 150 L&K

33420€

Skoda Octavia L&K 2.0 TDI 150 L&K

COMBUSTIBLE: Dièsel

MOTOR: 2.0 TDI, 4 cilindres turbo

POTÈNCIA: 150 cavalls i 340 Nm de parell

TRACCIÓ: Davantera

MIDES I PES: 4670mm llarg / 1814 ample / 1461 alt. 1332 quilos

Proves Cotxes
Sergio Domínguez

Skoda Octavia 2.0 TDI L&K, racionalment luxós

Elegant, estalviador, espaiós i amb un preu competitiu: aquests són els principals atributs d'una de les berlines més conegudes del mercat

Si fa uns anys algú m'hagués preguntat si titularia la prova d'un Skoda amb la paraula 'luxe' li hauria dit rotundament que no, perquè sempre s'ha posicionat com la marca més econòmica del grup VAG, al darrere de Seat, Volkswagen i Audi, entre d'altres. Però si històricament les versions Laurin & Klement (L&k) de la marca txeca han destacat per una millora en la qualitat i un gran equipament, en aquest Octavia m'atreveixo a dir que representa el luxe des d'un punt de vista racional, ja que dins la jerarquia del grup automobilístic el preu dels Skoda no es pot disparar massa.

Octavia L&K Zoom

Octavia L&K / Sergio Domínguez

El cotxe que ens ocupa és probablement el més conegut de la marca, la primera generació del qual va aparèixer el 1997 i va ser el primer model fabricat totalment sota la supervisió del grup VAG. És gràcies a aquest acord que els models de Skoda van evolucionar notablement i quan Skoda va recuperar les versions L&K, reservades als models més equipats de la marca.

Octavia L&K Zoom

Octavia L&K / Sergio Domínguez

Això sí, si l'Octavia és el model més venut de la marca Skoda i el novè més venut al mercat europeu no és per casualitat sinó per mèrits propis, ja que pocs rivals són capaços d'oferir tant espai, qualitat i equipament a un preu tan competitiu. En aquesta ocasió l'hem provat amb el conegut motor 2.0 TDI de 150 CV i l'equipament més exclusiu de la marca, l'esmentat L&K.

ESTÈTICA EXTERIOR

A l''Ara Motor' ja hem provat l'Skoda Octavia Combi RS i l'Scout –que no deixa de ser en essència un Octavia–, però fins ara no havíem pogut provar la versió sedan. Tot i això, en línies generals el disseny no canvia gaire, de manera que les línies senzilles però elegants i definides continuen presidint un cotxe que té bona planta i que en el model L&K en aquest bonic color marró combinat amb unes llandes de 18 polzades –que formen part de l'equipament de sèrie d'aquesta versió– arriba a ser fins i tot senyorial.

L'Octavia té una planta senyorial Zoom

L'Octavia té una planta senyorial / Sergio Domínguez

El frontal té un disseny senzill però funcional, amb acabats cromats i els coneguts fars dobles que va rebre el 'restyling' d'aquesta generació del model txec, que més enllà de les crítiques rebudes ofereixen una capacitat lumínica molt bona gràcies a la tecnologia led.

L'Octavia sedan conserva l'essència de les berlines de tres volums Zoom

L'Octavia sedan conserva l'essència de les berlines de tres volums / Sergio Domínguez

Les llandes i les inscripcions Laurin & Klement són els elements que més criden l'atenció si mirem l'Octavia de perfil, i a la part posterior ho fan els fars de led en forma de C tan característics de la marca. Els 4,67 metres de longitud de l'Octavia es deixen notar, ja que en línies generals es tracta d'un cotxe que no només sembla gran sinó que ho és.

ESTÈTICA INTERIOR

Però si per fora el cotxe ens sembla llarg, quan fem una ullada a l'habitabilitat el podrem arribar a considerar petit, i és que per més que un s'ho plantegi costa esbrinar d'on ha pogut sortir tant espai per als ocupants i un maleter tan gran de 'només' 4,67 metres.

Maleter Octavia L&K, amb 590 litres de capacitat Zoom

Maleter Octavia L&K, amb 590 litres de capacitat / Sergio Domínguez

De fet, Skoda acostuma a sorprendre pel que fa a l'habitabilitat, i és que costa imaginar que models que per fora tenen unes mides relativament contingudes siguin capaços d'oferir un espai interior tan ampli.

Detall quadre comandaments Zoom

Detall quadre comandaments / Sergio Domínguez

Els seients disposen d'una bona subjecció i un bon tacte gràcies a la combinació de pell i cuir que ofereixen de sèrie en la versió que ens ocupa, i que a més disposa d'un equipament molt generós. Amb un preu base de 33.010 euros per al motor més senzill (1.8 TSI de 180 CV) i de 33.420 euros en la nostra versió 2.0 TDI (que es veuen reduïts a 25.820 si apliquem els descomptes que ofereix la marca), elements com els fars led, el sostre solar, el climatitzador bizona, el navegador amb una pantalla enorme de 9,2 polzades o les llandes de 18 polzades són de sèrie.

Detall places posteriors Zoom

Detall places posteriors / Sergio Domínguez

La dotació opcional, però, no es queda enrere i podem incorporar-hi elements molt recomanables si s'han d'afrontar viatges llargs com ara l'assistent de canvi de carril, el control de velocitat, els seients davanters i posteriors calefactables, l'endoll per a les places posteriors i el paquet confort, que inclou adaptadors per a mòbils o tauletes als reposacaps, la qual cosa fa els trajectes molt més entretinguts.

Detall adaptador tauleta i mòbil Zoom

Detall adaptador tauleta i mòbil / Sergio Domínguez

La quantitat ideal per viatjar en l'Octavia és de quatre persones, però si hem de fer servir la plaça central l'ocupant disposarà d'un espai acceptable, millor que en altres models de la competència, i en la línia del que ha d'oferir una berlina clàssica de tres volums.

Detall carregador telèfon Zoom

Detall carregador telèfon / Sergio Domínguez

I el que no suposarà cap problema és encabir l'equipament d'aquests ocupants al maleter, ja que amb 590 litres (1.580 amb els seients abatuts) és dels més grans de la seva categoria i la seva capacitat de càrrega és, senzillament, espectacular.

MOTOR

La motorització d'aquest Octavia ja l'hem provat en diverses ocasions i les sensacions gairebé sempre són les mateixes: es tracta d'un motor potent, eficient i eficaç, que fa molt poc soroll i té uns consums ridículs. Probablement aquest 2.0 TDI de 150 CV i 340 Nm de parell és el motor més recomanable de l'Octavia si podem justificar la seva compra fent un gran nombre de quilòmetres, ja que si no el motor de gasolina 1.8 TSI amb 180 CV seria l'opció més sensata.

Detall motor 2.0 TDI Zoom

Detall motor 2.0 TDI / Sergio Domínguez

Els consums són realment baixos, perquè practicant una conducció normal per autopista i ciutat el consum mixt se situa fàcilment en 5,7 litres i fins i tot practicant una conducció animada costa pujar dels 6 litres. De fet, circulant a velocitats legals per autopista podem baixar dels 5 litres als 100 quilòmetres, una xifra irrisòria si ens plantegem la mida del cotxe que ens ocupa.

DINAMISME

No hi ha res com viatjar en un vehicle pensat per viatjar. I l'Octavia ho és, ja que a la combinació entre un motor frugal i potent i la gran habitabilitat interior s'hi suma un comportament dinàmic realment bo, provinent de la famosa i efectiva plataforma MQB del grup VAG.

Octavia L&K Zoom

Octavia L&K / Sergio Domínguez

El canvi manual de sis velocitats ofereix uns recorreguts curts i un tacte magnífic, però personalment recomanaria la versió automàtica que incorpora el canvi DSG de sis velocitats si el que ens agrada és viatjar, ja que el canvi automàtic és l'element que hi falta si volem deixar al cotxe tota la responsabilitat a l'hora d'aconseguir els millors registres pel que fa als consums i la potència necessària en tot moment.

Apamat, efectiu i segur Zoom

Apamat, efectiu i segur / Sergio Domínguez

A garantir aquesta comoditat hi contribueix una suspensió realment bona, que absorbeix les irregularitats de l'asfalt gairebé sense transmetre-les als ocupants però sense ser massa tova, de manera que no compromet el seu rendiment en carreteres revirades, on l'Octavia se'n surt sense gaires problemes –sobretot si equipem el selector de modes de conducció o la suspensió adaptativa– malgrat que el seu terreny predilecte sigui l'autopista.