Mazda 6 Wagon 2.0 SKYACTIV-G

31125€

Mazda 6 Wagon 2.0 SKYACTIV-G

COMBUSTIBLE: Gasolina

MOTOR: 2.0 SKYACTIV-G, 4 cilindres atmosfèric

POTÈNCIA: 145 CV i 213 Nm de parell

TRACCIÓ: Davantera

MIDES I PES: 4805mm llarg/ 1840 ample/ 1480alt. 1474 quilos

Proves Cotxes
Ferran Vital

Mazda 6 Wagon, classicisme tecnològic

El nou Mazda 6 és una berlina que sap maridar l’herència clàssica dels motors gasolina atmosfèrics i un disseny elegant amb les noves tecnologies que ajuden a fer-nos més fàcil la vida al volant

Feia temps que no gaudia tant conduint una berlina amb motor gasolina atmosfèric i associat a un bon canvi de marxes manual. I és que Mazda és l’últim fabricant que encara aposta per motors gasolina de gran cilindrada associats a canvis manuals, enfront l’ofensiva dels motors turboalimentats amb cilindrades reduïdes o ‘downsized’. Una aposta clàssica que converteix la berlina d’Hiroshima en un supervivent únic en la seva classe, i que personalment em sembla d'agrair en un mercat cada cop més homogeneïtzat.

Mazda 6, classicisme tecnològic Zoom

Mazda 6, classicisme tecnològic / Sergio Domínguez

Una estètica continuista

Mazda ha actualitzat lleugerament el seu Mazda 6 de cara a la segona meitat de la seva vida comercial. La berlina japonesa estrena una nova calandra davantera més imponent que li aporta un aspecte tridimensional i aguditza el seu caràcter esportiu. A més, el Mazda 6 ara inclou els fars antiboira led davanters de sèrie, detall que reorganitza el disseny de la part davantera del cotxe.

Vista frontal Zoom

Vista frontal / Sergio Domínguez

En la part posterior del cotxe, Mazda ha integrat dues noves sortides d’escapament, situades a cada extrem de la part posterior, i ara la pintura de la carrosseria arriba fins a la part posterior del para-xocs posterior.

Vista posterior Zoom

Vista posterior / Sergio Domínguez

Els interiors del Mazda 6 mantenen un nivell altíssim, i la nostra unitat, equipada amb l’acabat més alt de la gamma, integra per primer cop un pràctic ‘head-up display’, una càmera de visió de proximitat zenital amb visió de 360º gràcies a quatre càmeres que monitoritzen el perímetre del cotxe i una qualitat percebuda increïblement elevada.

Detall interiors Zoom

Detall interiors / Ferran Vital

Seure’s a l’interior dels còmodes seients del Mazda 6 i sumar quilòmetres és tot un plaer, i el disseny dels interiors, clàssic però elegant i funcional, fa que qualsevol desplaçament es converteixi en un plaer. En aquest sentit, cal destacar el sistema de calefacció i refrigeració integrat en els seients del cotxe, un extra molt interessant que vam fer servir durant els freds dies de la prova.

Detall places posteriors Zoom

Detall places posteriors / Ferran Vital

Les places posteriors són també prou amples i altes, cosa que permet que una persona que superi els 180 centímetres d'alçada pugui viatjar amb comoditat sense haver de tocar el sostre amb el cap o que els genolls toquin amb els seients davanters. Amb tot, encara milloraria la plaça central, fent-la una mica més pràctica i còmode.

Detall maleter Mazda 6 Wagon Zoom

Detall maleter Mazda 6 Wagon / Ferran Vital

El maleter d’aquesta versió familiar arriba als 522 litres, en comptes dels 480 del model estàndard. En cas d’abatre els seients posteriors, la capacitat arriba fins als 1.664 litres, una xifra realment esplèndida. Curiosament, Mazda oferta el model Sedan i el Wagon pel mateix preu a igualtat de motor i equipament, cosa que probablement farà que el comprador europeu es decanti per aquesta carrosseria que hem pogut provar.

Una mecànica sorprenent

El Mazda 6 es pot escollir amb quatre opcions de motorització, sempre sobre una plataforma de tracció davantera. Els japonesos disposen una oferta que inclou un motor dièsel 2.2 Skyactiv-D amb dues potències de 150 o 180 CV, i dos motors gasolina atmosfèrics i quatre cilindres, un 2.0 de 145 CV i un 2.5 de 194 CV.

Detall motor 2.0 SKYACTIVE-G Zoom

Detall motor 2.0 SKYACTIVE-G / Ferran Vital

La nostra unitat de prova utilitzava el motor 2.0 atmosfèric amb una potència de 145 CV associat a un canvi manual de sis relacions, un propulsor frugal que es va conformar amb un consum real mixt de només 6,5 litres, una xifra destacable per a un motor atmosfèric en un cotxe de tall familiar de cert pes i envergadura.

Un consum de poc més de sis litres per una berlina de gairebé tona i mitja amb motor atmosfèric gasolina em sembla una xifra espectacular

Un cop en marxa, aquest propulsor es mostra eficient i silenciós, i fa un bon maridatge amb la caixa de canvis. Si no teniu al·lèrgia a la palanca de canvis no us costarà gaire reduir una o dues marxes per fer una pujada, un avançament o una incorporació, ja que el propulsor no es mostra contundent fins passades les 3.000 rpm. Però si esteu acostumats als motors turbo actuals o al canvi automàtic, ja us avisem que us costarà un petit període d’adaptació trobar la manera de treure les millors qualitats del motor japonès.

Mazda 6 SW Zoom

Mazda 6 SW / Sergio Domínguez

El Mazda 6 és un cotxe pensat per un ús més o menys familiar, i ofereix una comoditat excel·lent als ocupants gràcies al seu xassís i esquema de suspensions. Amb tot, la seva direcció encara és prou directe i comunicativa, i mostra reaccions nobles en tot moment. Curiosament, el japonès no té cap selector de mode de conducció i només té un mode estàndard pensat per facilitar la vida a qualsevol conductor.

Detall llandes de 19 polzades Zoom

Detall llandes de 19 polzades / Ferran Vital

L’hàbitat natural d’aquest Mazda 6 és la carretera ràpida o l’autopista, ja que és on mostra les seves millors cartes: comoditat, rapidesa i un consum de carburant contingut gràcies a la baixa relació de compressió del seu motor (una joia de l’enginyeria japonesa).

Mazda 6 Wagon Zoom

Mazda 6 Wagon / Sergio Domínguez

En canvi, per les seves mides (4,9 metres de llarg i 1,84 d’ample) el Mazda 6 no és el cotxe ideal per perdre’s pels centres històrics de les grans ciutats, tot i que les ajudes a la conducció, els sensors i les càmeres perimetrals fan que es pugui defensar també en aquest registre.

El Mazda 6 Wagon és dinàmic en gairebé tots els registres Zoom

El Mazda 6 Wagon és dinàmic en gairebé tots els registres / Sergio Domínguez

Les carreteres de revolts tampoc són l'escenari favorit del Mazda 6, tot i que gràcies a la qualitat del seu bastidor, la direcció comunicativa i el bon treball de les suspensions aquesta berlina de tall familiar pot enllaçar revolts amb certa agilitat, tot i que sense la contundència de les millors berlines esportives del mercat.

El Mazda 6 Wagon és un cotxe ample i llarg Zoom

El Mazda 6 Wagon és un cotxe ample i llarg / Sergio Domínguez

La nostra unitat també disposava d’un important arsenal tecnològic en matèria de seguretat, gràcies a elements tan interessants com l’avisador de canvi de carril, indicador de punts cecs al retrovisor, detector de fatiga, indicador de senyals de trànsit amb límit de velocitat incorporat, sensor de proximitat, un magnífic sistema d’àudio amb onze altaveus i la nova pantalla central de vuit polzades amb el navegador optimitzat i millorat en les seves funcions.

Mazda 6 Wagon Zoom

Mazda 6 Wagon / Sergio Domínguez

El preu de la nostra unitat de prova, amb el nivell d'equipament 'zenith white' i que inclou seients de cuir blanc amb ajustaments elèctrics, memòria de posició dels seients i sistemes de calefacció i ventilació integrats és de 35.845 euros.