Ferrari cancel·la el seu segon model elèctric a causa “d’una demanda inexistent”
Els de Maranello constaten que bona part dels seus clients no volen comprar cotxes elèctrics i reorienten la seva estratègia

Els clients de Ferrari no volen cotxes elèctrics, segons apunta un informe de l’agència Reuters. Fonts internes de la companyia asseguren a aquest mitjà que existeix una “demanda zero” relativa a esportius de la marca impulsats per motors elèctrics, fins i tot si aquests són igual o més potents que els models de combustió equivalent. Per contra, els Ferrari amb el mític motor V12 (o de dotze cilindres en V) tenen llargues llistes d’espera i els clients de la marca estan disposats a pagar quantitats astronòmiques per les unitats limitades i exclusives.
El pla de negoci de Ferrari fins al 2030 que va presentar el director executiu de la marca Benedetto Vigna implicava presentar aquest mateix 2025 el seu primer model totalment elèctric i un segon model el 2028, una data que a hores d’ara sembla gairebé sentenciada. I és que els objectius de Ferrari per a l’any 2030 preveien que els elèctrics suposarien una quota de mercat del 40% del total de la producció aquell any, els híbrids ocuparien un altre 40% del total de vendes i que els vehicles amb motor de combustió es reduirien a només un 20% del total, una xifra que sembla molt poc realista vista l’evolució del mercat dels vehicles de luxe i superesportius.
Els rics no volen elèctrics?
Tot i que Ferrari té previst presentar el seu primer model elèctric a finals d’aquest any o inicis de l’any vinent i entregar les primeres unitats del seu primer elèctric a l'últim trimestre del 2026, la realitat de la demanda, així com les reserves dels clients de la marca, mostren una clara tendència a l’adquisició de models amb motors de combustió.
Un dels motius que expliquen el canvi d’estratègia en l’electrificació de la marca ha estat l’èxit inesperat del Purosangue, el primer totcamí de la marca. Molts analistes i experts coincidien en apuntar que incloure un SUV en la gamma dels de Maranello era tot un sacrilegi, però l’entusiasta resposta dels clients ha estat el detonant de la decisió de la marca italiana. La clau de l’èxit del Purosangue és, també, el fet que aquest vehicle disposi del mític motor V12 i una estètica trencadora, més enllà del seu preu exclusiu (superior als 450.000 euros).
L’altra pedra a la sabata que està trobant Ferrari amb els seus esportius elèctrics és el repte tècnic que suposa integrar el pes de les bateries de liti en uns cotxes dissenyats i fabricats per obtenir un alt llindar de rendiment tant en carreteres de revolts com als circuits, on la marca de Maranello es juga el prestigi.
L'últim motiu –i segurament el més decisiu– que explica la cancel·lació del segon vehicle elèctric de Ferrari és, precisament, que el primer model no està generant gaire interès entre els clients de la marca. Per primer cop en molts anys Ferrari ha vist com un dels seus cotxes no aixeca gaire entusiasme entre els seus seguidors, i ha entès que el procés d’electrificació de la marca haurà de ser molt més lent i gradual. A tall d’exemple el seu gran rival Lamborghini també ha retardat el seu primer elèctric fins a l’any 2029, i Maserati també ha renunciat als seus plans d’electrificació total de la marca.