Proves
Motor Proves 02/08/2017

Els millors cotxes per viatjar amb nens: Kia Optima Sportswagon

Probablement és el millor Kia fabricat mai, un model gairebé perfecte que sap conjugar estil, disseny i habitabilitat en una equació difícil d'igualar

Ferran Vital
3 min
Els millors cotxes per viatjar amb nens: Kia Optima Sportswagon

Ara fa uns mesos vam provar breument el Kia Optima SW GT Line, i val a dir que ens va agradar molt. En aquest cas hem volgut sotmetre al mateix cotxe a una prova més dura -de dues setmanes- fent que ens acompanyés en un esdeveniment per terres aragoneses (la Baja Aragón) i fent de cotxe familiar en les estones lliures o d'oci. I val a dir que el resultat ha sigut senzillament magnífic.

Kia Optima Sportswagon a l'Aragó

HABITACLE

El nou Optima Sportswagon és un model gran, amb un habitacle prou diàfan per encabir-hi, sense cap problema, fins a cinc ocupants adults o, si ho preferim, dues cadiretes infantils i encara un adult a la plaça central que viatjarà sense cap mena de dificultat o molèstia gràcies als 139 centímetres d'amplada que ofereixen les places posteriors. Probablement, a aquesta sensació d'espai també hi ajuda el sostre solar panoràmic que oferia la nostra unitat de prova, i el climatitzador bizona que en pocs segons refreda tot l'habitacle.

Detalls places posteriors

Curiosament la versió familiar o Sportswagon ofereix dos centímetres de llargada per a les cames menys que la versió sedan o de quatre portes: res preocupant, hi queda espai de sobres per encabir-hi adults d'una talla estàndard (menys de dos metres d'altura). A més, la nostra unitat equipava el paquet estètic GTLine, que incorpora seients de cuir negre amb fils de color vermell a les costures i que fan encara més elegant, agradable i esportiu l'habitacle.

MALETER

Probablement el maleter d'aquest Optima Sportswagon és el que justifica el seu preu enfront de la versió de quatre portes -que personalment també ens enamora-, i és que el maleter d'aquest Optima Sportswagon arriba als 552 litres de capacitat (42 litres més que la variant sedan de quatre portes), una cabuda magnífica per transportar amb comoditat material, equipatge i, si cal, cotxet infantil sense cap dificultat.

Maleter de 552 l de capacitat

A més, Kia incorpora diverses solucions de càrrega com ara una xarxa separadora entre maleter i habitacle, carrils d'alumini per fixar l'equipatge i un doble fons amb més espais per transportar objectes poc voluminosos i delicats (com per exemple un pastís o una ampolla de vi).

ERGONOMIA I COMODITAT DE MARXA

L'Optima Sportswagon és un cotxe ideal per fer llargs desplaçaments per autopistes o carreteres ràpides, ja que ofereix uns paràmetres de confort i aïllament acústic fantàstics, i el seu motor dièsel 1.7 CRDi de 141 CV associat a un canvi manual de sis velocitats, empeny amb ganes un conjunt que pesa uns 1.600 quilos en buit.

Evidentment, aquest Optima Sportswagon no és un coet ni un esportiu de raça -ni tampoc ho vol ser-, però té prou potència per incorporar-nos a una autopista o pujar de sobres un port de muntanya, fins i tot carregat i amb l'aire condicionat funcionant a ple rendiment. Ara bé, si la fitxa tècnica promet consums de 4,4 litres, en condicions reals els consums no baixen dels 5 litres, i amb el cotxe ben carregat, amb cinc ocupants, climatitzador engegat i practicant una conducció alegre podem arribar als 6,5 litres de consum, una xifra que tampoc ens sembla exagerada.

Té uns consums prou raonables

Però on destaca aquest Optima Sportswagon és en la comoditat i la noblesa de comportament. L'equilibri dinàmic que ofereix el seu esquema de suspensions, sumat a la rigidesa torsional del xassís i bon el sistema de frenada –frens ventilats a l'eix davanter i de disc al posterior– fan del conjunt un vehicle prou àgil i dinàmic, agraït en trams revirats i sense grans oscil·lacions de carrosseria o inèrcies estranyes que puguin fer marejar els infants o ocupants adults de les places posteriors.

PREUS

La gamma de l'Optima Sportswagon arrenca en els 26.500 euros dels acabats Concept fins als 39.000 que costa la versió GT amb motor gasolina i 245 CV de potència. La nostra unitat de prova (motor 1.7 CRDi i línia d'equipament GT Line) té un preu de 31.045 euros, prou competitiu per a un model amb navegador, climatitzador bizona, llandes de 18 polzades, sostre solar, control de creuer adaptatiu, avisador d'angles morts, càmera d'aparcament, seients amb calefacció i aire condicionat, detector de carrils (pràcticament pot circular sol) o sistema d'arrencada sense clau. Probablement, una de les millors opcions del mercat pel que fa a la relació qualitat-preu.

stats