Proves Motos
Motor Proves 13/05/2018

BMW R nineT Scrambler, retorn als anys 60

Provem la R nineT Scrambler, una petita joia estètica amb un comportament sorprenent

Ignasi Rabasseda
3 min
BMW R nineT Scrambler, retorn als 60

L’origen de les scrambler es remunta als anys seixanta al Regne Unit, amb el naixement de les ‘Cafe Racer’, motos amb què els joves de l’època feien curses amb les seves muntures. Eren curses que es feien completant la distància entre dos punts amb el mínim temps possible, creuant tota mena de terrenys per poder guanyar.

R nineT Scrambler

Aquells pioners modificaven les motos per poder ser competitius en qualsevol tipus de paviment, i això va fer néixer les scrambler. Els trets més diferenciats eren els seus manillars elevats, cues d’escapament més altes per no danyar-les, suspensions més toves i amb més recorregut i motos com més minimalistes millor per reduir-ne el pes total.

El ressorgir de les scramblers

D’uns anys ençà marques com Ducati i Triumph han anat recuperant motos del tipus scrambler per rememorar models mítics dels temps passats com la Triumph TR6 (immortalitzada per Steve McQueen a ‘La gran evasió’) i la mateixa Ducati Scrambler. BMW no es volia quedar enrere en aquest nou moviment de motos vintage i ha fet la BMW R Nine T Scrambler.

DOS CONCEPTES DIFERENTS

La Scrambler comparteix tant el motor de 1.200 cm3 de 110 CV com el xassís amb la nineT , però l’ha dotat d’una forca telescòpica amb més recorregut i més tova per poder utilitzar-la en pistes ‘off-road’, llanda davantera de 19 polzades, un seient marró de cuir envellit a 820 mm de terra, i un manillar uns centímetres més alt i estreps més baixos per millorar la posició de conducció del pilot, més alçat i relaxat que en la seva germana nineT.

El tauler d'informació és massa minimalista

Just per sobre del manillar ens trobem un únic rellotge amb escassa informació, tot sigui dit. Hi trobem a faltar un indicador de benzina i un indicador de revolucions de motor, tot i que entenem que lliga molt bé amb l’estètica minimalista i scrambler.

Detall seient cuir envellit, llandes i tub escapament

La unitat de proves venia amb les llandes de radis i neumàtics mixtos del catàleg d’opcions BMW, un extra que considerem indispensable per acabar de rematar la Scrambler junt amb el doble tub d’escapament signat per Akrapovic, més alçat per evitar cops en camins fora de l’asfalt.

BMW R nineT Scrambler

PERSONALITZACIÓ INFINITA

Les personalitzacions d’aquesta moto són il·limitades: tant pel catàleg de BMW com pels tallers de ‘Cafe Racers’ es pot modificar fins a l’infinit aquesta motocicleta. Ens trobem davant d’una muntura clàssica i minimalista dotada de les últimes tecnologies quant a dinamisme i seguretat, una moto que no passa mai inadvertida, perfecta per moure’s a diari amb estil.

La posició de conducció és bona

La Scrambler és una moto còmoda, amb bona posició al manillar, ideal per disfrutar-ne tant en un curt trajecte per ciutat com per una carretera plena de revolts o, fins i tot, per pistes de terra. Amb un preu de 14.100 euros, no és una moto barata, però tampoc no és la més cara de la família R nineT.

Conclusió

En definitiva, una moto excel·lent si t’apassiona aquest aire retro i clàssic sense renunciar a la versatilitat i polivalència d’ús en qualsevol tipus de condicions.

stats