Proves cotxes
Ferran Vital

BMW Sèrie 5 Touring, un regal per als cinc sentits

Provem la berlina de representació de tall familiar dels bavaresos, un dels cotxes més ben treballats de la història de BMW

BMW Sèrie 5 Touring, un regal pels cinc sentits / FERRAN VITAL Zoom

Vista

El nou Sèrie 5 Touring és un dels cotxes més elegants i equilibrats que hagi fabricat mai BMW. Discret però exuberant alhora, la fisonomia d'aquest Sèrie 5 familiar (Touring) és més que agradable a la vista. Un disseny difícilment superable que conjuga l'essència dels bavaresos gràcies a la calandra amb el característic doble ronyó que s'associa amb uns grups òptics davanters de leds adaptatius que culminen un capó poderós, afilat i allargat, amb nervadures marcades que conflueixen amb la lluna davantera i el pilar A.

Vista frontal Zoom

Vista frontal / Ferran Vital

Tot i ser un cotxe realment gran (fa gairebé 5 metres de llarg i 2 d'ample), és més lleuger i àgil que la generació precedent gracies a l'ús de materials més lleugers i a un disseny del bastidor més rígid i compacte que, a més, proposa un centre de gravetat encara més baix per millorar la tracció i la resposta dinàmica.

Elegant i esportiu Zoom

Elegant i esportiu / Ferran Vital

I precisament la vista no us fallarà mai gràcies als fars led adaptatius que incorpora aquesta nova generació de la Sèrie 5 i que il·luminen perfectament l'asfalt, fins i tot en trams revirats o de baixa visibilitat.

Quadre comandaments Sèrie 5 Zoom

Quadre comandaments Sèrie 5 / Ferran Vital

Encara hi ha més. El quadre d'instruments, els rellotges del compta-revolucions i el velocímetre, la resta de comandaments i fins i tot el climatitzador són totalment digitals, en un exercici tecnològic de primer ordre.

Per optimitzar la vista en aquesta nova generació del Sèrie 5, BMW incorpora un sistema de càmeres d'aparcament anomenat Park Assistant Plus amb 3D que ens permet veure absolutament qualsevol angle del vehicle gràcies a les diverses càmeres i sensors del cotxe, i fins i tot ens calcula i analitza les places d'aparcament circulant a baixa velocitat pel costat. Per arribar allà on no hi veuen els nostres ulls, aquest Sèrie 5 Touring també disposa d'un sistema de detecció de carrils, control adaptatiu de la velocitat i assistent d'aparcament automàtic, entre altres dispositius que fan que el cotxe sigui cada cop més intel·ligent, estigui connectat i, sobretot, sigui més segur.

Podem aparcar remotament el cotxe amb el telèfon Zoom

Podem aparcar remotament el cotxe amb el telèfon / BMW

Però imaginem que tot i els sistemes d'ajuda no veiem clar on o com podem aparcar aquesta berlina familiar. BMW incorpora també la funció d'aparcament remot mitjançant la clau digital Display Key per encabir el bavarès fins i tot en les places més difícils i estretes amb tota seguretat.

El maleter arriba als 570 litres Zoom

El maleter arriba als 570 litres / Ferran Vital

A més, aquest Sèrie 5 Touring és un cotxe prou gran per fer-hi cabre una família estàndard sense cap problema. Les places posteriors poden encabir fins a tres ocupants amb facilitat i el maleter de 570 litres ens permet carregar l'equipatge de tota la família sense problemes. Fins i tot és possible encabir-hi dos cotxets infantils o maletes de mida gran sense patir per l'espai de càrrega, accessible i pràctic alhora.

Oïda

Amb el nou equip de so envoltant amb 16 altaveus signat pel fabricant Harman/Kardon probablement no necessitareu tornar a l'Auditori en molt de temps. L'acústica de bord és senzillament espectacular, amb una nitidesa i qualitat realment impressionants. A més, si ho maridem amb el control gestual del volum, l'experiència auditiva es converteix en un festival per als sentits.

Gràcies al sistema Professional Copilot també podem emetre ordres de veu que el cotxe interpretarà per guiar-nos al restaurant, a la benzinera o al supermercat de més a la vora, o per assessorar-nos mitjançant la pantalla central de l'estat del trànsit, o per avisar-nos a l'hora de canviar de carril.

EL motor està molt ben insonoritzat Zoom

EL motor està molt ben insonoritzat / Ferran Vital

L'altra sorpresa agradable és l'absència de soroll dins l'habitacle. El motor dièsel gairebé no es percep un cop som dins el cotxe (a fora sí que és més sorollós) i el xassís i el bastidor tenen una qualitat excel·lent un cop en marxa, sense filtrar cap so o molèstia tot i circular per ferms irregulars o asfalt en mal estat.

Olfacte

Creiem que aquest Sèrie 5 Touring és un dels pocs cotxes que ens entren directament pel nas. Sí, ja sabem que els cotxes nous fan una olor molt característica i que si volem podem comprar ambientadors al supermercat de la cantonada de casa.

Detall llandes Zoom

Detall llandes / Ferran Vital

El nou Sèrie 5, però, compta amb un ambientador integrat que ens permet escollir entre diverses fragàncies i la intensitat amb què volem que aquest ambientador treballi dins l'habitacle. Aquest detall, que pot semblar insignificant, és un dels punts que diferencien un cotxe de luxe de debò de la resta de models generalistes, i ens sembla que és un dels punts que ajuden a fer del Sèrie 5 una experiència sensorial.

Tacte

A primer cop d'ull l'interior d'aquest Sèrie 5 Touring destaca per la qualitat percebuda. Materials com el cuir i la pell hi són omnipresents i esdevenen realment agradables al tacte.

Els materials són molt agradables al tacte Zoom

Els materials són molt agradables al tacte / Ferran Vital

Un altre dels punts forts dels BMW és el comandament multimèdia gestual que ens permet controlar el volum, fer més gran el mapa o altres accions sense haver de tocar la pantalla tàctil ni cap botó, només amb un gest de la mà.

Gust

Evidentment un cotxe no és un element comestible, però sí que podem gaudir de l'essència que ens transmet posar-nos al volant. I, feu-nos cas, hi ha pocs cotxes que transmetin el mateix que aquest 520d Touring un cop ens situem al volant.

La direcció del cotxe és molt directa i comunicativa, i tot i les mides i el pes del cotxe (gairebé 5 metres de llarg i més de 1.700 quilos) és sorprenentment àgil gràcies als 190 CV extrets del propulsor dièsel de 2 litres de cubicatge i quatre cilindres associat a un canvi automàtic ZF de vuit relacions.

En marxa és sorprenentment àgil i eficaç Zoom

En marxa és sorprenentment àgil i eficaç / Ferran Vital

Es nota que els enginyers de BMW saben quin és el punt més important de la personalitat de la marca bavaresa, que no és cap altre que la vocació dinàmica. Aquesta berlina està realment ben feta, i això es percep amb facilitat al volant: un xassís rígid, una suspensió molt ben treballada i equilibrada, una posició al volant fantàstica i un repartiment del pes que no mostra cap mena d'inèrcia, converteixen aquest Sèrie 5 Touring en el referent dinàmic del segment E. De moment no existeix, però creiem que un hipotètic M5 Touring podria posar les coses molt complicades a l'Audi RS6 Avant que vam provar fa uns mesos.

Vista posterior Zoom

Vista posterior / Ferran Vital

També podem modificar el perfil de conductor en funció de les nostres preferències, necessitats o estats d'ànims gràcies al Driving Experience Control amb diversos modes de conducció, anomenats Comfort, EcoPro, Sport i el nou Adaptatiu, que regula constantment el control dinàmic de la suspensió, de la direcció i de la gestió de la caixa de canvis per oferir en tot moment la millor resposta a les necessitats del vehicle, i val a dir que interpreta i s'adequa realment molt bé a les necessitats reals de conducció en cada moment.