Audi A3 2.0 TDI 184cv S tronic Quattro

37330€

Audi A3 2.0 TDI 184cv S tronic Quattro

COMBUSTIBLE: Dièsel

MOTOR: 2.0 TDI

POTÈNCIA: 184 CV i 380 Nm de parell

TRACCIÓ: Integral (Quattro)

MIDES I PES: 4241mm llarg / 1777 ample / 1424 alt. 1495 quilos

Proves cotxes
Emili Bocigas

Audi A3 Quattro, fent honor al seu llinatge

Provem el compacte alemany amb el sistema de tracció integral Quattro, un turisme eficaç i segur que no vol renunciar a res

Si una cosa destaca d’aquesta unitat de prova cedida per la marca és que no passa gens desapercebuda. Gràcies a la preciosa tonalitat de vermell de la carrosseria i el paquet opcional S-Line podem concloure a primer cop d’ull que no ens trobem pas davant d’una unitat qualsevol de l’Audi A3, el compacte 'premium' del grup Volkswagen.

Audi A3 Zoom

Audi A3 / Emili Bocigas

A més, el paquet estètic Black Line prescindeix de tots els cromats, tant dels para-xocs com de les finestres, i accentua el contrast amb el vermell de la carrosseria. Les majestuoses llandes de 19 polzades encara ajuden a fer que el cotxe visualment sembli més gros del que realment és, i amb els neumàtics Pzero, amb la secció de 235 de banda, tenim clar que no ens trobarem problemes a l’hora de mantenir la tracció.

Tota aquesta esportivitat es veu traslladada a l'interior, quan només obrir la porta ens saluden uns majestuosos seients de tipus ‘semi-backet’ amb costures en forma romboïdal i acabats en cuir de color gris. A la talonera hi trobem un simpàtic acabat il·luminat que ens recorda que entrem en un cotxe amb equipament S-Line.

Interior A3 Zoom

Interior A3 / Emili Bocigas

Fins i tot el volant, acabat en pell perforada per millorar el 'grip', contrasta amb el quadre de comandaments, on no trobem cap tipus d’agulla o dial, ja que compta amb el sistema  Virtual Cockpit. Aquest opcional substitueix la tradicional graella de rellotges per una pantalla que ens permet personalitzar el que preferim veure en tot moment. Així doncs, si necessitem fer ús del navegador podem fer que surti el mapa enmig dels 2 rellotges digitals, o si polsem el botó View del volant, les dues esferes redueixen significativament la seva mida i el mapa -que compta amb l’opció de visualització de Google Maps en 3D- cobra autèntic protagonisme i ocupa pràcticament la totalitat de la pantalla.

Detall Virtual Cockpit Zoom

Detall Virtual Cockpit / Emili Bocigas

Al mateix volant de pell hi podem trobar pestanyes per a l’ús del telèfon, de l’aparell multimèdia i de l'ordinador de bord. Totes aquestes opcions són prefixades pel fabricant, i en cap moment podem fer una pantalla totalment a la carta, cosa que sí es pot en alguns altres quadres virtuals de la competència.

Vista lateral A3 Zoom

Vista lateral A3 / Emili Bocigas

Els acabats i l’estètica del taulell de comandaments responen al disseny típic d’Audi i denoten una alta qualitat. Compten amb plàstics tous i uns nivells d’acabat impecables. Realment és un pas endavant molt gran respecte al seu cosí de Martorell, el Seat León.

Una mecànica adequada per un ús intens

Val a dir que el pas dels antics motors TDI de tecnologia d’injector-bomba als més eficients de conducte comú es nota a l'interior del vehicle, on gairebé no es percep cap tipus de soroll i s’ha guanyat força en suavitat de marxa i rang d’ús al tacòmetre.

L'Audi A3 Quattro compta amb el diferencial central de tipus Haldex; per tant, en ús quotidià urbà o per autovia se sentirà com qualsevol altre vehicle de tracció davantera, però en el moment que exigim més càrrega al pedal del gas notarem com empenyen les rodes posteriors, sense que l’eix davanter perdi motricitat, sobretot a l’hora de circular per carrers que facin pujada o amb constants canvis de rasant.

On de veritat podrem extreure tot el suc al sistema QUATTRO és a l’hora de realitzar una conducció més dinàmica

Amb els gairebé 190 CV i els 380 Nm de parell gairebé constant des de les 1.700 i 3.300 rpm, és realment impressionant com és de difícil aconseguir que aquest A3 perdi motricitat en qualsevol de les condicions a les quals hem pogut sotmetre’l. Al contrari del que pugui semblar, es mostra ben àgil en carreteres estretes i molt revirades i es pot rodar realment ràpid sense que tinguem la sensació que ho fem. A tot això hi ajuda la caixa de canvis DSG de 6 relacions, que, com sempre, és molt ràpida a l’hora de canviar de marxa, i fins i tot en el mode automàtic esportiu tria força bé la marxa necessària en cada moment. Com a única pega del motor cal esmentar el fet que en sobrepassar la xifra de parell màxim perd força i és inútil estirar-lo per sobre de les 4.000 rpm.

Audi A3 vista posterior Zoom

Audi A3 vista posterior / Emili Bocigas

Les suspensions de l'acabat S-Line tenen un punt entremig del dinamisme i el confort molt encertat, tot i que, potser, al trepitjar bandes rugoses és un pèl seca, però realment el cotxe demana anar tan ben aplomat a terra. Els que vulguin una mica més de confort sempre poden optar per reduir la mida de les llandes i guanyar més perfil de goma.

Pel que fa als consums, al final dels 5 dies de test, vam aconseguir una mitjana de 7 l/100 km, que, tot i que queden lluny dels 4,9 anunciats per la marca, són una xifra força acceptable per disposar de 184 CV i un motor de 2 litres de cilindrada amb sistema de tracció Quattro.

L'accés i espai de les places posteriors no és el punt fort del cotxe Zoom

L'accés i espai de les places posteriors no és el punt fort del cotxe / Emili Bocigas

Com a nota negativa, al tractar-se de la versió de 3 portes i que compta, a més, amb el sostre panoràmic, l’espai lliure per als ocupants dels seients del darrere no és gaire; de fet, el que us parla, que mesura 1,77 m, hi tocava de cap.