LA GUANTERA

La vida més enllà dels concessionaris

L’aposta de Seat pels cotxes moguts amb gas natural comprimit està tenint una bona acollida

La vida més enllà dels concessionaris Zoom

Acerbis ‘off road’, Special Edition

L’any 1973 Franco Acerbis va fundar una empresa dedicada a la fabricació de components plàstics per a motocicletes. La marca ha anat creixent i expandint-se per tot el món, i avui és un dels principals segells dedicats a la fabricació de roba, cascos, botes i complements per als motoristes. Per celebrar el lideratge han tret una línia especial per a l’alta competició que destaca per la lleugeresa i per una capacitat de transpiració molt alta dels productes gràcies a la malla elàstica de què estan fets i al sistema d’autoregulació tèrmica fly-cam.

Ford porta a Europa el Supercar GT

L’any 2016, 6.506 seguidors de la marca de tot el món van fer la sol·licitud per comprar una de les primeres 500 unitats del nou GT. El danès Jason Watt ha sigut el primer client que n’ha rebut un a Europa. Aquest cotxe, pensat per córrer les 24 Hores de Le Mans, porta un motor V6 de 3,5 litres i dona 655 cavalls de potència. Un autèntic pura sang de competició, apte per anar pel carrer... amb seny, això sí.

Audi Smart Energy Network

Es tracta de crear una xarxa d’energia intel·ligent. I a Audi han reflexionat sobre com integrar energèticament el cotxe, la llar i les fonts d’energia elèctrica convencionals. El projecte, que ja és una realitat a Zuric i a Ingolstadt -la ciutat alemanya on hi ha la principal factoria de la marca-, consisteix en la creació d’un programari que distribueix energia solar en funció de la demanda, connectant diversos dispositius d’emmagatzematge interns. Amb aquesta previsió, que s’anticipa als moments de màxima demanda, es poden controlar les despeses de compra d’energia fins i tot quan és més cara.

Mercedes lidera també a l’aigua

Partint del model ultraesportiu Mercedes-AMG Project One, un cotxe híbrid que aprofita la tecnologia de la F1 i que és capaç de generar 1.000 CV de potència amb un motor que gira a 11.000 voltes, la casa de l’estrella continua l’acord que va començar el 2007 amb l’empresa nàutica Cigarette Racing. El projecte comú és la Cigarette Racing 515 Project One, una barca amb capacitat per a sis passatgers considerada un autèntic F1 del mar. És capaç de córrer a 140 milles per hora (225 km/h) gràcies a la lleugeresa de l’embarcació (feta en fibra de carboni pràcticament en la seva totalitat) i als dos motors Mercury, que donen 3.100 CV i que només poden anar amb carburant de competició de 91 octans. Una animalada.

Buzzcar: interpreta emocions

Més que un cotxe, aquest Focus RS és un laboratori sobre rodes. L’objecte de les seves investigacions és valorar els canvis d’estat emocionals dels conductors. Per fer-ho possible combinen recursos propis de la intel·ligència artificial amb tecnologies de diversos wearables. Els moments de màxima alteració de les emocions experimentades són fàcilment detectables perquè l’interior del cotxe comença a il·luminar-se a través de gairebé 200.000 llums led connectats a un ordinador que interpreta i valora els canvis anímics dels conductors... D’entrada no sembla massa discret...

My Honda, connectivitat total

Ho vam començar a veure en el Civic, però ara ja ho porten tots els cotxes de la marca. Aquest servei d’assistència digital ofereix als clients d’Honda diversos serveis d’assistència en carretera, alertes de seguretat i molta informació sobre l’estat del vehicle de manera gratuïta. My Honda és una aplicació que va més enllà del que ofereix una e - call i connecta permanentment els conductors d’aquests cotxes amb els concessionaris de la marca en un pas més cap als serveis d’atenció remots.

New Holland: un tractor que va amb metà

El FPS, un prototip de tractor que utilitza el gas metà com a font d’energia, va ser la gran estrella del Farm Progress Show, una de les principals fires de tot el món dedicada a l’agricultura i la ramaderia. Segons New Holland, en un futur no gaire llunyà l’agricultura no només haurà de produir aliments, sinó també la biomassa necessària per a l’energia que permeti moure la maquinaria imprescindible per la seva explotació. Aquest tractor porta un motor que ofereix unes prestacions molt semblants a les dels dièsel habituals, amb la diferència que fa servir el gas metà com a font d’energia. Això permet un estalvi de la despesa d’un 30%, d’un 80% de les emissions (amb una reducció del CO 2 del 10%) i d’un 50% dels sorolls.

Nissan il·luminarà la ciutat de Namie

El fabricant japonès i l’ajuntament de la ciutat japonesa de Namie han arribat a un acord per tirar endavant The Reborn Light [El renaixement de la llum]. Aquest projecte consisteix en la instal·lació d’uns fanals que funcionaran fent servir una combinació de panells solars i de bateries que hagin sigut utilitzades en el model elèctric Leaf. Nissan i la seva filial 4R Energy Corporation donaran així una “segona oportunitat” a les bateries utilitzades que hagin arribat gairebé al final del seu cicle vital, que ja no serveixin per moure aquest cotxe però que encara tinguin capacitat per subministrar energia per l’enllumenat de Namie.

Range Rover Sport: a la porta del cel

99 revolts i 999 esglaons en els 11,3 quilòmetres de la Carretera del Dragó, a Tianmen, a la Xina. Aquest va ser el repte que el pilot Ho-Pin Tung -que competeix a la Fórmula E amb l’equip Jaguar- va superar al volant d’un Range Rover Sport. Aquest híbrid que es pot endollar genera 404 CV de potència amb la combinació d’un motor de gasolina i un d’elèctric, potència suficient per superar els 45 graus de desnivell per accedir a la famosa Porta del Cel, un dels llocs més venerats de la Xina.

Renault Clio RS 18 sèrie limitada

A partir del Clio RS 220 EDC Trophy aquesta sèrie limitada està directament inspirada en la imatge de l’equip de F1 de la marca, en què corren Carlos Sainz i Nico Hülkenberg. Porta un motor que dona 220 CV, amb alguns canvis a la direcció -més directa- i a la suspensió del davant. Aquest cotxe ple de detalls que evoquen el món de la Fórmula 1 va equipat amb un escapament especial Akrapovic.

Els Seat de gas, a tot gas

L’aposta de la marca catalana pels cotxes moguts amb gas natural comprimit (GNC) està tenint una acollida molt bona. Tant és així que les seves vendes el primer trimestre de l’any s’han multiplicat per deu, en comparació amb el mateix període de l’any anterior. Als models Mii, León i Ibiza, que fins ara són els que incorporen aquesta tecnologia GNC, s’hi sumarà a finals d’any l’alternativa que representarà la versió de l’Arona que utilitzarà aquesta combinació del gas amb la gasolina. L’acord entre Seat i la companyia Gas Natural Fenosa permetrà millorar la xarxa de distribució d’aquesta mena de gas per a vehicles particulars. Abans d’acabar el 2018.