Cotxes elèctrics

Així és l'SU7, el primer vehicle elèctric de Xiaomi

L'empresa xinesa arriba al món de l'automòbil amb una berlina de fins a 673 CV, 800 km d'autonomia i la màxima tecnologia imaginable

Fa tot just un any anticipàvem com seria el disseny del primer cotxe elèctric de Xiaomi en aquest article, i ara per fi es coneixen totes les dades oficials d'un model que arriba per revolucionar completament el mercat automobilístic. Sota el nom d'SU7 (Speed Ultra 7) hi trobem una berlina d'altes prestacions amb una longitud de gairebé 5 metres i un disseny inspirat clarament en altres models que amaga una configuració mecànica espectacular i anuncia autonomies teòriques de fins a 800 quilòmetres.

Sens dubte el món de l'automòbil viu una evolució constant, i es veu clarament que el paradigma està canviant quan Xiaomi no és la primera ni serà la darrera marca que prové de fora del món de l'automoció però presenta un vehicle igual o fins i tot millor que el que pot arribar a fabricar qualsevol de les marques consolidades que tots tenim al cap. I és que l'empresa xinesa ha invertit més de 1.400 milions de dòlars en desenvolupar l'SU7 i tan sols ha necessitat 1.003 dies per llançar al mercat un producte que apunta directament a competir amb Tesla o Porsche. Però, com és el primer vehicle elèctric de Xiaomi?

Cargando
No hay anuncios

Disseny inspirat en McLaren i Kia

Que els xinesos son experts en inspirar-se en vehicles que ja existeixen a l'hora de dissenyar els seus models no hauria de sorprendre a ningú. I ara mateix diem inspirar-se perquè l'aposta seriosa que ha fet la Xina per l'automòbil elèctric ha implicat que els seus vehicles tinguin un disseny propi, però fins no fa gaire la gran majoria de cotxes que provenien del gegant asiàtic eren directament clons d'altres models.

Cargando
No hay anuncios

En el cas del nou Xiaomi SU7 no podem considerar que sigui una còpia directa de cap vehicle, però sí que es veu clarament en quins models està inspirat. La part frontal llueix unes òptiques amb un disseny que hem vist a molts vehicles de McLaren, mentre que la part posterior disposa d'uns pilots units entre sí que recorden els del Kia Stinger. Sigui com sigui, el primer cotxe elèctric de Xiaomi té identitat pròpia, amb una vista lateral que ens recorda que estem davant d'una berlina de tipus cupè amb certa presència esportiva.

Cargando
No hay anuncios

Vist per davant destaca l'absència de graella frontal, de manera que l'única entrada d'aire que hi trobem està situada a la part inferior del para-xocs. El seu perfil és molt dinàmic, amb unes grans llandes de 19 o 20 polzades que poden amagar unes pinces de fre en color groc signades per Brembo. Aquí, com és habitual, hi trobem unes manetes enrasades amb la carrosseria. Finalment, a la part posterior el para-xocs repeteix els patrons de disseny del frontal i té una estètica depurada i minimalista.

En línies generals estem davant d'un cotxe amb un disseny molt europeu que podria lluir els logotips de moltes altres marques sense aixecar cap sospita. Malgrat tot és un vehicle de dimensions considerables: la seva longitud és de 4,99 metres, mentre que l'amplada és d'1,96, l'altura és de tan sols 1,46 i la distància entre eixos és de tres metres. Aquesta darrera dada afavoreix l'habitabilitat interior, maximitzada pel fet que el seu maleter principal és de 517 litres i el davanter d'uns sorprenents 105 litres.

Cargando
No hay anuncios

Un interior amb tota la tecnologia del mercat

L'interior del nou Xiaomi SU7 també podria passar pel de qualsevol marca europea o japonesa consolidada, perquè està protagonitzat per una estètica minimalista i per una enorme pantalla que presideix la consola central. En aquest cas es tracta d'un monitor de 16,1 polzades i resolució 3K que no només permet controlar les típiques funcions de connectivitat amb Android Auto i Apple CarPlay de la majoria de models, sinó també tots els menús de la conducció autònoma que ens permet realitzar tant el seu processador Qualcomm Snapdragon 8295 com el sensor LiDAR del sostre, les càmeres d'alta definició i els sensors d'ultrasons que es troben repartits per tot el vehicle.

Cargando
No hay anuncios

Xiaomi assegura que el seu nou vehicle és gairebé com un smartphone amb rodes, motiu pel qual ha desenvolupat una tecnologia d'intel·ligència artificial que li permet reaccionar a situacions inesperades de la conducció, aprendre recorreguts o estacionar de forma autònoma. A més, la instrumentació és digital però cedeix tot el protagonisme a un Head-Up Display de 56 polzades que es projecta sobre el vidre. I com es pot veure existeixen pocs botons físics al seu interior, de manera que la majoria es troben al volant i a la part inferior de la pantalla central. I parlant de pantalles, els passatgers de les places posteriors també en tindran dues a la seva disposició.

Cargando
No hay anuncios

Fins a 673 CV i 800 km d'autonomia

A nivell mecànic els motors del nou Xiaomi SU7 també seran revolucionaris. D'entrada la marca proposa dues opcions, reservant-se pel futur dos motors d'altes prestacions que, amb una velolcitat de gir de fins a 35.000 rpm, prometen convertir-se en els motors elèctrics més potents del món de l'automòbil.

Cargando
No hay anuncios

Però mentre aquests prodigis tecnològics no arribin podrem escollir l'SU7 en una versió d'accés anomenada V6 i una intermèdia denominada V6S. La primera equipa un únic motor de 299 CV, tracció posterior i arquitectura de 400 V. En aquest cas l'acceleració de 0 a 100 km/h és de 5,28 segons i la velocitat màxima de 210 km/h, tot plegat alimentat per una bateria desenvolupada per BYD amb 73,6 kWh de capacitat.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda el model V6S ja modifica la seva arquitectura a 800 V i inclou un segon motor per augmentar la potència total fins als 673 CV. En aquest cas la tracció és total, la velocitat màxima de 265 km/h i l'acceleració de 0 a 100 km/h es resol en tan sols 2,78 segons. A més, aquest model disposa d'una bateria de 101 kWh de capacitat fabricada per CATL que promet una autonomia màxima de 800 quilòmetres. Això sí, a la pràctica aquesta xifra previsiblement serà inferior perquè l'estàndard d'homologació que fa servir és el xinès, força menys exigent que l'europeu WLTP.

Estem davant d'un cotxe que arriba per plantar cara als consolidats Tesla Model S, Porsche Taycan o Audi e-tron GT i que vol convertir-se en un dels millors cotxes elèctrics de món. I gràcies a la seva càrrega ràpida i a l'arquitectura de 800 V Xiaomi assegura que el seu SU7 pot recuperar fins a 390 km d'autonomia en tan sols 10 minuts. Sigui com sigui, encara és una incògnita quin serà el preu del Xiaomi SU7 i fins i tot si arribarà a vendre's a Europa. Però si finalment arriba al Vell Continent les marques de tota la vida ja es poden posar les piles. Literalment.