SsangYong Torres, un totterreny elèctric per salvar la marca
Els coreans anuncien el llançament del vehicle, amb tracció a les quatre rodes, mentre esperen comprador
SsangYong ho passa malament. Ja fa alguns mesos que sabem que la seva matriu industrial actual, Mahindra, vol desfer-se de la marca coreana i encara no ha trobat cap comprador que hi aposti seriosament. Fa alguns mesos un petit fabricant elèctric del mateix país va intentar aconseguir-ne el control i convertir-lo en un fabricant elèctric, però les negociacions no van prosperar.
Val a dir que la situació actual de SsangYong és precària i que necessita nous models que augmentin el valor de la marca. Potser per això fa temps que treballa en un totterreny elèctric assequible, del qual tot just ara ha publicat el nom i les primeres imatges oficials. Aquest model crucial per al futur de la marca es diu SsangYong Torres, en homenatge al Parc Nacional Torres del Paine, a la Patagònia.
El flamant SsangYong Torres hauria d’arribar al mercat durant el primer semestre del 2023, a un preu encara per confirmar i amb unes prestacions i autonomia que ara mateix encara són una incògnita. De fet, SsangYong s’ha limitat a mostrar les primeres imatges oficials del model, però en un format esborrany o render, i costa veure la fisonomia real del cotxe.
A grans trets, el futur Torres serà un totterreny i no pas un SUV o totcamí, perquè disposarà de tracció integral i una aparença pensada per endinsar-se per pistes i camins allunyats de l’asfalt, amb una imatge poderosa que rep fortes influències estilístiques dels actuals Rexton i Korando que hem pogut provar, però amb detalls que també l’aproximen al Range Rover Evoque i al Land Rover Defender, com ara l’obertura de la porta posterior, els marcats passos de roda de color fosc i els grups òptics led davanters.
Ara mateix encara és una incògnita si SsangYong finalment disposarà de prou marge comercial i múscul financer per engegar de zero la fabricació i comercialització del nou totterreny elèctric o si, per contra, el Torres és només una declaració d’intencions que vol atreure l’atenció d’algun soci tecnològic o d’un gran grup automobilístic interessat en controlar SsangYong i garantir-ne la continuïtat.