Novetats cotxes
Motor Novetats 22/07/2023

SsangYong presenta el Torres, un nou SUV gasolina que tindrà versió elèctrica

Es tracta d'un model que estrena el nou llenguatge estètic de la marca coreana i que arribarà als concessionaris a partir del setembre

3 min
SsangYong Torres 2024

Ara fa uns mesos SsangYong va anunciar el llançament d'una versió 100% elèctrica del seu popular SUV Korando, denominada Korando e-Motion. Però tot i que amb aquest model la marca coreana iniciava la seva etapa elèctrica, encara havia de presentar el Torres, un SUV que estava cridat a salvar la marca i a ampliar-ne l'electrificació. Ara, per fi, el fabricant de Seül ha mostrat com serà aquest nou model definitivament... i el resultat és esperançador per a la seva supervivència.

El primer que destaca del nou SsangYong Torres és el seu disseny. No només perquè les seves línies són molt marcades i futuristes, sinó perquè trenca amb l'estètica que havíem vist fins ara a la marca, que estrena un nou llenguatge de disseny que lluiran els models que vinguin d'ara endavant.

El nou Torres mostra línies rectes i uns angles molt marcats

El SUV més totterreny de SsangYong

Malgrat que hàgim de considerar el Torres com un SUV, el cert és que la seva estètica recorda la dels totterrenys autèntics que no fa tants anys es venien al nostre mercat. Al seu frontal hi destaca especialment una graella al més pur estil Jeep, mentre que tant la signatura lumínica com les formes del para-xocs estan protagonitzades per angles rectes i formes contundents.

El mateix passa si el mirem de perfil, ja que tant els passos de roda com els marcs de les finestres mostren una estètica molt angulosa i amb personalitat. Finalment, acabem a la seva part posterior, que disposa d'uns pilots amb un disseny que recorda el de models com el Ford Explorer i una porta del maleter força curiosa que, a la part central, llueix una protuberància que recorda les rodes de recanvi dels 4x4 de tota la vida.

La porta del maleter imita la típica roda de recanvi dels 4x4 autèntics

Cal tenir present que el SsangYong Torres tindrà una longitud de 4,71 metres, de manera que rivalitzarà directament amb models com l'Skoda Kodiaq, el Seat Tarraco o el Mazda CX-60. Això sí, a diferència d'aquests models, el coreà disposarà d'una versió 100% elèctrica.

Molt ben equipat de sèrie

Un dels aspectes millorables de la majoria de models de SsangYong és la qualitat d'alguns dels seus materials. La marca coreana ha volgut acabar amb aquest problema equipant el Torres amb la millor qualitat disponible, cosa que podrem comprovar de primera mà quan el puguem provar. Això sí, si ens fixem en les fotos, tot sembla indicar que la marca ha millorat notablement en aquest sentit.

L'interior sembla equipar materials de bona qualitat

També havia de millorar en la connectivitat i l'infoentreteniment, motiu pel qual el nou Torres equipa fins a tres pantalles i duu completament de sèrie elements com el sistema de climatització amb monitor de 8 polzades, la connectivitat amb Android Auto i Apple CarPlay, la instrumentació digital o la ràdio DAB amb Bluetooth. I ja que parlem de la dotació del Torres, tots els models de la gamma hi sumen el control de creuer amb limitador, les llandes de 17 polzades, les òptiques LED, la frenada d'emergència en ciutat, l'assistent d'aparcament amb càmera o l'assistent de canvi de carril, entre altres elements.

Pel que fa a l'habitabilitat, la marca anuncia que el seu nou SUV està disponible amb cinc places com a màxim, de manera que tot fa pensar que l'espai per als passatgers serà fantàstic. També ho és el maleter, de 703 litres que poden ampliar-se a 1.662 si abatem la segona filera de seients.

De moment es vendrà amb un motor gasolina de 163 CV

De moment, gasolina amb etiqueta ECO

SsangYong iniciarà la comercialització del nou Torres associat a un motor gasolina d'1,5 litres turbo de quatre cilindres que genera una potència total de 163 CV i un parell motor de 280 Nm. Es podrà escollir associat a un canvi manual o automàtic, així com a un sistema de tracció total o a l'habitual tracció davantera.

A més, la marca coreana ha anunciat que té prevista la comercialització d'una versió 100% elèctrica amb una potència de 204 CV i una bateria de 73,4 kWh que li hauria de permetre recórrer 500 quilòmetres entre recàrregues. Malgrat tot, aquesta versió encara haurà d'esperar. No és el cas de la de gasolina, que arribarà als concessionaris al setembre a un preu de 31.000 euros.

stats