Novetats cotxes
Motor Novetats 05/11/2023

Skoda Superb 2024, més refinat i tan elegant com sempre

La berlina txeca estrena la seva quarta generació amb més espai interior, més tecnologia i una versió híbrida endollable amb més de 100 km d'autonomia

5 min
Skoda Superb 2024

Skoda acaba de presentar la quarta generació del Superb, la seva berlina més llarga i luxosa. Es tracta d'un model que sempre ens ha sorprès a l'Ara Motor per la seva fantàstica relació preu/qualitat/espai, i que a més des de la tercera generació pot disposar de motors híbrids molt interessants i eficients. Doncs bé, recentment la marca txeca ha mostrat al món com serà la nova entrega d'una de les poques berlines generalistes que encara sobreviuen al mercat. I el resultat és esperançador.

El més interessant d'aquest nou model és que continuarà estant disponible amb mecàniques híbrides endollables i que conserva tant la carrosseria sedan com la familiar, que anuncia un espai interior espectacular. A més, ara incorpora una càrrega tecnològica molt superior i es posiciona com l'Skoda més equipat i luxós de la història.

Les línies mestres del nou Skoda Superb no canvien gaire.

Per fora, disseny continuista

En línies generals, l'aspecte d'aquest nou Skoda Superb no canvia gaire respecte del del model anterior. Sí que resulten significatives les modificacions que han patit les portes i la línia de cintura, però això té a veure amb la supervivència del Volkswagen Passat. I és que tots dos models són en essència el mateix cotxe (en aspectes com la plataforma, la carrosseria i els motors), però curiosament només el Superb es podrà escollir com a sedan i combi, mentre que el Volkswagen estarà disponible únicament com a familiar.

Malgrat tot, el disseny de la part frontal és continuista ja no només amb el que llueix el model anterior, sinó també amb els darrers llançaments de la marca txeca com el Karoq o el Fabia (que vam provar fa uns mesos). Això es tradueix en una graella octogonal de grans dimensions en disposició horitzontal, una part inferior depurada i plena de línies rectes (que incorpora un deflector d'aire d'accionament elèctric per afavorir l'eficiència) i un coeficient aerodinàmic molt ben treballat, de tan sols 0,23 Cx. A més, les òptiques poden ser Matrix LED i estrenen un nou disseny.

L'autonomia homologada de la versió híbrida endollable supera els 100 km.

La vista lateral és elegant, clàssica, amb una marcada cintura ascendent a la part del pilar C i llandes de 16 a 19 polzades. Pel que fa a les dimensions, el model berlina té una longitud de 4,91 metres, mentre que la versió familiar és un centímetre més curta. Sí, ho hem escrit bé, malgrat que sigui curiós, l'Skoda Superb Combi de 4,90 metres és més curt que el sedan. La part posterior és la que més canvia entre carrosseries, però en general ara té uns pilots LED més petits i estilitzats. Amb tot, les línies mestres continuen sent les mateixes.

Interior tecnològic i molt minimalista. Potser massa i tot

El disseny general de l'habitacle de l'Skoda Superb s'ha renovat completament, i ara el protagonisme principal és per a una pantalla central d'entre 10 i 13 polzades. Es tracta d'un monitor que integra funcions de control gestual i per veu, així com tres dials inferiors que combinen comandaments físics amb botons hàptics i que, d'acord amb la funció escollida, poden servir per controlar funcions com el volum del sistema d'infoentreteniment, la temperatura del climatitzador, el zoom del navegador, la intensitat de la ventilació i fins i tot els modes de conducció.

Els materials són de gran qualitat.

Aquests dials, juntament amb el fet que ara el selector del canvi està ubicat darrere del volant, faciliten que la superfície del quadre de comandaments sigui molt més minimalista. Potser massa i tot, ja que al nostre parer renuncia a alguns botons físics que resulten pràctics durant la conducció. D'altra banda, a la pantalla principal i la que fa d'instrumentació de 10 polzades hi podem afegir un altre element tecnològic: un Head-Up Display que per primer cop es pot equipar en aquest model i que complementa la informació de la conducció.

Pel que fa a l'espai, l'habitabilitat ha millorat notablement, no tant mitjançant les seves mides exteriors, com més aviat gràcies a una millor configuració interior. Així, l'espai per al cap s'ha incrementat en 11 mm i el maleter de la versió berlina ha augmentat en 20 litres (645 en total) i en 30 litres en la versió familiar (690 en total).

El maleter és de 645 litres en la versió sedan i de 690 en la familiar.

Sis motors, però PHEV només en la versió familiar

Skoda ha presentat una gamma mecànica formada per tres opcions de gasolina, dues de dièsel i una híbrida endollable. En el cas del primer combustible, els motors anunciats són els 1.5 TSI i 2.0 TSI, però amb tres nivells de potència. El primer és el més interessant des del punt de vista de l'eficiència, ja que genera un total de 150 CV, però equipa una tecnologia microhíbrida de 48V que li permet obtenir l'etiqueta ECO. Per la seva banda, el motor 2.0 TSI és el més interessant des del punt de vista de les prestacions, ja que es pot escollir amb 204 o 265 CV. Si ens fixem en els motors dièsel, aquí només es pot escollir el bloc 2.0 TDI, però amb dues potències: 150 i 193 CV.

Si ens centrem en la versió híbrida endollable, la bona notícia és que disposa d'etiqueta 0 i anuncia una autonomia de més de 100 km, però la dolenta és que tan sols està disponible associada a la carrosseria familiar. La mecànica de la versió PHEV està formada per un motor de combustió 1.5 TSI de 150 CV i un motor elèctric que, en total, sumen una potència de 204 CV. Aquest darrer propulsor està alimentat per una bateria de 25,7 kWh, de manera que aquest Superb pot ser un gran candidat per a tots aquells que realitzin cada dia trajectes d'entre 60 i 80 km i puguin carregar el cotxe a casa.

Els dials de la consola central permeten manipular moltes funcions, entre les quals hi trobem els modes de conducció

De fet, Skoda anuncia que mitjançant una potència de càrrega d'11 kW pot passar del 0% al 100% en tan sols dues hores i mitja, però si es carrega a la màxima potència admesa (50 kW) passa del 10% al 80% en 25 minuts. El nou Skoda Superb, que arribarà als concessionaris al llarg del 2024, estarà disponible amb els acabats Essence, Selection i Laurin & Klement. Pel que fa al preu, encara no s'ha confirmat oficialment però difícilment baixarà dels 45.000 euros.

stats