El nou Renault Kadjar promet una petita revolució
La segona generació del Kadjar tindrà un disseny molt més sofisticat i estrenarà mecàniques semihíbrides i híbrides endollables, i molt possiblement renunciarà als motors dièsel
Des del seu llançament comercial l'any 2015, el Kadjar s'ha consolidat com un dels totcamins del segment compacte o SUV-C més rellevants del mercat europeu. A Renault segueixen confiant en el Kadjar i l'any vinent la marca del rombe presentarà la segona generació del Kadjar, amb un disseny trencador i mecàniques semihíbrides i híbrides endollables.
Pel que fa al disseny, la segona generació del Kadjar estrenarà un nou llenguatge estètic en l'interior amb un toc molt més tecnològic i sofisticat, i una carrosseria més dinàmica i atrevida que està inspirada en el prototip Morphoz presentat aquest mateix any.
Gràcies a l'aliança global entre Renault, Nissan i Mitsubishi, el nou Kadjar podrà fer servir la plataforma modular CMF-C que estrenarà el nou Nissan Qashqai (el rei del segment dels totcamins compactes) i que també farà servir el nou Mitsubishi Outlander, que en tots dos casos arribaran al mercat al llarg de 2021 i que es posaran a la venda abans que el nou Kadjar, que tot i ser presentat el 2021 no arribarà a la xarxa de concessionaris del país abans del 2022.
La nova plataforma modular CMF-C del grup Nissan-Renault permetrà noves mecàniques ecològiques semihíbrides o mild hybrid i híbrides endollables o plug-in, i molt probablement renunciarà a les mecàniques dièsel, seguint l'exemple del futur Nissan Qashqai.
Des de fa pocs mesos Renault ja comercialitza les versions híbrides endollables del Clio i del Captur. Prenent la referència del Captur E-Tech (el germà petit del futur Kadjar), aquest podria utilitzar un esquema de sistema de propulsió similar, consistent en un motor de gasolina 1.6 TCe i una bateria de 9,8 kWh de capacitat, una potència total combinada de 160 CV.
Renault electrifica el Clio i el Captur
Amb tot, el nou Kadjar haurà de fer front a la competència del seu compatriota i etern rival Peugeot 3008 GT Hybrid 4, que utilitza un sistema de tracció integral que marida un motor de gasolina 1.6 PureTech potenciat fins als 200 CV i el mateix motor elèctric de 110 CV, amb la qual cosa obté una potència total combinada de 300 CV i unes bateries de 13,2 kWh de capacitat que li suposen uns 50 quilòmetres d'autonomia elèctrica i té una velocitat punta de 135 km/h en mode totalment elèctric. Ara bé, el nou Kadjar jugarà la carta del preu com a element diferencial de la seva oferta, ja que presumiblement serà més barat (al voltant de 28.000 euros) que el Peugeot 3008 GT Hybrid o que els futurs Volkswagen Tiguan, Audi Q3 o BMW X1, entre d'altres.