Porsche abandona el dièsel
La marca d’Stuttgart no fabricarà més cotxes amb motors dièsel

Que una marca amb aspiracions esportives com Porsche fabriqui cotxes amb mecàniques dièsel sempre ha estat motiu de debat. De debò els seus compradors, capaços de desemborsar una quantitat de diners molt important, miraven els registres de consums dels seus vehicles?
Sigui com sigui, els dièsel de Porsche s’han venut molt bé al Vell Continent durant una bona colla d’anys -sobretot utilitzat en totcamins com el Cayenne o el Macan- però ara els d’Stuttgart han decidit canviar d’estratègia i apostar pel mecàniques híbrides.
De fet el 60% dels Panamera venuts a Europa durant el 2017 han estat híbrids, cosa que anuncia un canvi d’hàbits de consum dels clients de la marca alemanya. A aquesta realitat cal sumar-li els diversos escàndols sobre el frau de les emissions que han afectat a Volkswagen –matriu de Porsche- i la nova aposta elèctrica de la marca, exemplificada amb el nou Mission E, el primer esportiu elèctric de Porsche.
I és que el Mission E (aquest és el nom del projecte, no pas el nom definitiu) marcarà un abans i un després en la història de Porsche, ja que la marca alemanya espera que un de cada quatre cotxes venuts l’any 2025 sigui totalment elèctric, i dos de cada quatre cotxes venuts disposin de sistemes de propulsió híbrids.
Porsche és la primera marca del grup Volkswagen en abandonar el dièsel, però les noves plataformes i tecnologies desenvolupades conviden a pensar que altres marques del grup com Bentley o Audi segueixin els passos de Porsche, en un procés d’electrificació del grup que sembla no tenir aturador.