Motor Novetats cotxes

Peugeot renova el 508 per mantenir viu el segment de les berlines

El model francès aposta per renovar lleugerament el seu disseny exterior i augmentar-ne l'oferta electrificada

Peugeot 508 2023
3 min

El Peugeot 508 és un cotxe que ens agrada. No tant per aspectes subjectius com el disseny, sinó per aspectes objectius com el plantejament que la marca francesa ha fet amb aquest model: es tracta d'una berlina generalista de les de tota la vida, que segueix la tradició dels mítics Ford Mondeo (que ha desaparescut i tornarà convertit en un SUV), Volkswagen Passat o Skoda Octavia. Però malgrat actualment existeixin poques berlines generalistes al mercat (la majoria pertanyen al segment prèmium), el 508 encara té alguns models que poden fer-li ombra. I precisament per aquest motiu la marca francesa acaba d'actualitzar-lo.

A nivell estètic l'aposa de Peugeot és continuista, però és que la base anterior ja era molt bona. El nou 508 adopta la darrera actualització del llenguatge de disseny del fabricant francès, marcat per una part davantera amb unes òptiques Matrix LED afilades que simulen les tres urpes d'un lleó, una graella tridimensional i el nou logotip de la marca. Per la seva banda, la part posterior també estrena uns pilots LED amb disseny renovat i la carrosseria es pot pintar amb tres nous colors: Okenita blanca, Blau Eclipse i Gris Titani. També s'ha incorporat un nou disseny per a les llandes d'aliatge de 18 polzades.

Les òptiques Matrix LED ara són de sèrie
Els pilots estrenen un nou disseny interior

Més qualitat interior i una major oferta electrificada

L'habitacle del Peugeot 508 gairebé no ha rebut canvis estètics, però la marca ha anunciat que el seu model ara està disponible amb noves tapisseries i que la qualitat dels materials és superior. A més, també és nou el selector de la caixa de canvis. Tot plegat es tradueix en un interior protagonitzat pel famós lloc de conducció i-Cockpit amb pantalla de 12 polzades situada per sobre del volant i per un monitor central de 10 polzades que inclou el sistema d'infoentreteniment Peugeot i-Connect. Pel que fa a l'equipament, el nou 508 inclou el sistema de navegació, el reconeixement per veu i elements vistos en l'anterior model, com la càmera de visió nocturna o la conducció semiautònoma de nivell 2.

A nivell mecànic Peugeot ha anunciat que manté les versions d'accés de gasolina PureTech de 130 CV i dièsel Blue HDi d'idèntica potència, però que ha augmentat l'oferta electrificada del 508. Fins ara es podia escollir amb una versió híbrida endollable de 225 CV i amb el model més esportiu Peugeot Sport Engineered de 360 CV i tracció total, però la marca francesa ha presentat una nova motorització PHEV de 180 CV que disposa d'una bateria de 12,4 kWh de capacitat que es pot carregar a un màxim de 7,4 kW.

L'interior millora la qualitat dels materials
L'oferta electrificada passa per tres híbrids endollables de 180, 225 i 360 CV

Totes les motoritzacions del Peugeot 508 van associades a un canvi automatic EAT8 de vuit relacions, de manera que no és possible escollir un canvi manual ni tan sols en el cas dels motors menys potents. Sigui com sigui, el més interessant d'aquesta incombustible berlina és que manté l'oferta de dues carrosseries (sedan i familiar) i que, en el cas de les versions híbrides endollables, llueix l'etiqueta 0 de la DGT al parabrisa.

stats