Motor Cotxes elèctrics

Peugeot renova el 2008 elèctric, però continua sent gairebé 15.000 euros més car que el de combustió

La versió elèctrica d'aquest popular B-SUV es renova amb un nou disseny, més potència i 400 km d'autonomia... però a un preu elevat

Peugeot e 2008 2023
3 min

El Peugeot 2008 és un bon cotxe. Ens va quedar clar quan vam tenir l'ocasió de provar-lo, i les xifres de vendes així s'han encarregat de demostrar-ho mes rere mes. Aquesta generació va estrenar ara fa un temps una versió 100% elèctrica, que precisament ara s'ha renovat per millorar-ne l'equipament i polir lleugerament l'estètica exterior. Però, malgrat tot, continua sent notablement més cara que les versions de combustió equivalents.

La carta de presentació del nou Peugeot e-2008 (aquest és el nom de la versió elèctrica) és prou bona. Estètica atractiva, equipament completíssim, motor de 156 CV i més de 400 km d'autonomia. Però el principal problema que té aquest model, com acostuma a passar en la majoria de vehicles elèctrics actualment, el trobem en el preu: gairebé 45.000 euros.

La versió First Edition està disponible en dos colors exclusius

Disseny renovat i edició especial de llançament

Bé, la xifra que acabo d'escriure té una mica de trampa, perquè aquests 45.000 euros no seran el preu d'accés al Peugeot e-2008, sinó la tarifa del model més car i equipat de tots. Però si tenim en compte que el model elèctric anterior menys equipat s'acostava perillosament als 40.000 euros, amb aquesta actualització és possible que els superi. Sigui com sigui, el model que es veu a les fotos correspon a la versió First Edition, que tindrà una producció limitada a tan sols 40 unitats i que es podrà comprar exclusivament a través d'internet.

A la pràctica, aquest acabat, que s'inspira en el GT (la gamma normal s'estructura en els acabats Active Pack, Allure, Allure Pack i GT), no s'allunyarà gaire del més equipat de l'e-2008. Això es tradueix en una nova graella, llums led modificades que simulen les urpes d'un lleó, noves llandes i els colors exclusius Gris Selenium i Blanc Okenite. A l'interior el més destacable és la pantalla tàctil central de 10 polzades –que permet manipular la connexió amb el telèfon i les actualitzacions remotes–, el quadre d'instruments digital d'idèntica mida i els nous entapissats.

L'interior estrena novetats pel que fa a l'equipament i alguns materials

Potent i equipat, però a un preu molt elevat

Pel que fa a l'aspecte mecànic, aquest nou Peugeot e-2008 disposa d'un motor que augmenta la seva potència en 20 CV, i passa de 136 a 156 CV. Per la seva banda, l'autonomia ara és de 406 quilòmetres gràcies a una nova bateria de 54 kWh (abans era de 40) que homologa un consum de 15,4 kWh/100 km. Si ens centrem en les prestacions, accelera de 0 a 100 km/h en 8,1 segons i registra una velocitat màxima limitada a 150 km/h.

Pel que fa a l'equipament de sèrie, aquesta versió First Edition iguala i fins i tot millora la dotació de l'acabat GT. Inclou el carregador sense fils, el control de creuer adaptatiu amb funció Stop&Go, els llums led la frenada d'emergència amb detecció de vianants i ciclistes, el lector de senyals de trànsit o el control de canvi involuntari de carril, entre molts altres elements. Això sí, com dèiem al principi, tot plegat té un preu: 46.140 euros, o 44.930 si apliquem els descomptes promocionals.

La pantalla central és tàctil de 10 polzades

Peugeot inclou de sèrie un carregador trifàsic d'11 kW en aquest acabat, però, malgrat tot, continua sent gairebé 15.000 euros més car que el model de combustió equivalent. I és que el Peugeot 2008 de gasolina i 130 CV amb l'acabat GT té un preu de 30.190 euros, 14.740 euros menys que aquest e-2008 First Edition. La mobilitat elèctrica sembla que és el futur i tots els fabricants hi estan apostant, però de moment els preus no faciliten la seva implantació definitiva.

stats