Peugeot e-208 GTI, un elèctric amb grapa
La marca francesa presenta la versió més potent i esportiva de la versió elèctrica del 208, un esportiu de zero emissions amb reminiscències dels anys vuitanta

El nou Peugeot e-208 GTI és l’aposta de la marca del lleó en el segment dels vehicles compactes elèctrics, un model que aspira a ser el referent del mercat avançant-se a l’amenaça que suposa la futura versió esportiva preparada per Alpine del flamant R5, o els Abarth 500e i Mini Cooper SE.
Igual que el seu gran rival i compatriota R5, aquest Peugeot 208 GTI vol fer diverses referències en mode d'homenatge a l’herència esportiva del Peugeot 205 GTI dels anys vuitanta, un cotxe que va marcar un abans i un després en el món del motor. D’entrada la seva presentació oficial ha volgut apostar pel color vermell, símbol de la passió, en les primeres imatges oficials d’un vehicle de 4,06 metres de llarg, 1,75 d’ample i 1,43 d’alt, amb passos de roda eixamplats i unes exclusives llandes de divuit polzades. En l’interior també hi destaquen diverses insercions en forma d’entapissats i plaques amb el nom GTI, així com detalls en cuir vermell en els seients, els cinturons de seguretat o el volant.
Un lleó de 280 CV i 350 km d’autonomia
Però el fet realment diferencial del Peugeot e-208 GTI és la seva potència i posada a punt específica. Sota el capó del nou e-208 GTI hi ha un motor elèctric de 280 CV i 345 Nm de parell que envia la potència a les rodes davanteres, capaç d’accelerar de 0 a 100 en 5,7 segons i assolir una velocitat màxima de 180 km/h limitada electrònicament.
Més enllà de la potència pura del nou e-208 GTI convé destacar la posada a punt específica del xassís, les suspensions, les barres estabilitzadores i la direcció, amb uns grans frens amb discs de 355 mm i pinces de quatre pistons maridats amb uns neumàtics Michelin Pilot Sport Cup 2 amb perfil 215/40. En definitiva, un autèntic esportiu pensat per satisfer les exigències dels conductors més puristes.
Aquesta mena de vehicles no responen a una lògica racional, i en aquest sentit s’entén que l’e-208 GTI no sigui un cotxe pensat per fer grans distàncies o viatges de molts quilòmetres. Les seves bateries de 54 kWh de capacitat permeten una autonomia teòrica màxima d’uns 350 quilòmetres en cicle WLTP, i es pot carregar del 20% al 80% de la seva capacitat en només trenta minuts en punts de càrrega ràpids de 100 kW.
Peugeot ja ha anunciat que el nou e-208 GTI arribarà al nostre mercat a finals d’aquest 2025 a un preu encara per confirmar, però que molt probablement se situarà en una forquilla d’uns 45.000 o 50.000 euros.