Opel Manta i Lancia Delta: més clàssics que retornen en format elèctric
El grup automobilístic Stellantis, resultat de la fusió entre Peugeot-Citroën i Fiat-Chrysler, aposta per la reversió elèctrica de clàssics per bastir el seu futur
El retorn dels cotxes clàssics en format contemporani és un fet innegable de la indústria de l’automòbil, que els últims anys ha vist com diverses marques recuperaven amb èxit alguns dels seus models històrics adequats a les exigències actuals del mercat, com ara els incombustibles Mini o Fiat 500. El grup Stellantis, resultat de la fusió entre Peugeot-Citroën i Fiat-Chrysler i que té una cartera de marques molt extensa –n'inclou d'històriques com Alfa Romeo, Dodge, Opel o Lancia, i de més modernes com Ram o DS, per exemple–, ja ha anunciat que apostarà decididament pel retorn d’algun dels seus models històrics més exitosos en un nou format elèctric de zero emissions, com és el cas del Lancia Delta o de l’Opel Manta.
El full de ruta del grup Stellantis passa per crear dos models elèctrics que exerceixin de far de les respectives marques i que incorporin el bo i millor de les noves plataformes i mecàniques elèctriques del grup. Això vol dir que els futurs Lancia Delta i Opel Manta faran servir la nova plataforma STLA del grup, encara en desenvolupament, que s’encarregarà de bastir els models compactes dels segments C i D (els més populars a Europa i als Estats Units) del gegant automobilístic Stellantis.
La nova plataforma STLA podrà ser la base de models de tracció en un sol eix i un sol motor o de tracció integral i dos motors –un sobre cada eix– amb potències que poden arribar a superar els 400 CV tradicionals i accelerar de 0 a 100 en poc més de dos segons, i que demostren així unes capacitats dinàmiques de primer ordre. En aquest sentit, la direcció del grup vol recuperar part del prestigi que tots dos models van guanyar-se durant els anys 70 i 80 del segle passat al món dels ral·lis, on es van convertir en autèntiques llegendes d’aquesta modalitat competitiva.
Amb tot, arribats a aquest punt convé recordar que els Opel Manta i Lancia Delta no són l’objectiu immediat del grup, i la seva arribada al mercat no està prevista per abans del 2027. I és que els objectius immediats de Stellantis passen ara per crear nous models elèctrics més assequibles i racionals que aprofitin les noves plataformes i mecàniques que ja hi ha dins del grup, i que fan servir els nous DS 3, Opel Mokka o Peugeot 2008, entre altres.