Lancia confirma el retorn del Delta
Els transalpins ressuscitaran el mític model en format elèctric i ‘crossover’
Després d’uns quants anys en coma induït, el grup Stellantis (resultat de la fusió de Peugeot-Citroën i Fiat-Chrysler) ha decidit donar una última oportunitat a Lancia i tornar-la a la vida en format elèctric.
El CEO de la marca italiana, Luca Napolitano, ha anunciat que el nou model de la nova Lancia arribarà l’any 2024 i serà una versió elèctrica de l’Ypsilon, l'últim model que Lancia encara fabricava i venia només a Itàlia.
El pla del grup Stellantis i del seu director general, Carlos Tavares, és ressuscitar Lancia de la mà de les marques DS i Alfa Romeo, que compartiran plataformes, inversions i tecnologies entre si. El seu full de ruta passa per presentar primer el nou Ypsilon elèctric el 2024 i després fer-ho amb un nou Lancia Delta en format elèctric i carrosseria crossover o totcamí de cara al 2025 o el 2026. L’oferta de Lancia es complementarà amb una berlina que reculli el llegat dels Thesis o Thema, també en format elèctric.
Aquest no és el primer cop que Lancia recupera el Delta, ja que entre els anys 2008 i 2013 els italians van comercialitzar un model amb el nom de Delta que no va gaudir del favor del gran públic i que va acabar esdevenint un fracàs comercial que va enfonsar encara una mica més la companyia italiana. Potser per això, per evitar sorpreses ara i perquè tothom guarda el record del Lancia Delta HF Integrale dels anys 80 a la memòria, els responsables de la marca s'han afanyat a anunciar que el nou model no serà un compacte a l’ús ni un esportiu, sinó un crossover a mig camí entre els SUV i les berlines convencionals.
Amb aquestes premisses i objectius industrials, queda clar que el futur de Lancia és convertir-se en un fabricant de cotxes elèctrics i que l’any 2027 o 2028 la conversió ja sigui absoluta. Aquesta voluntat enllaça amb el canvi de model de Lancia, que passarà a convertir-se en una marca digital i connectada que podrà atendre els seus clients o vendre els seus productes i serveis de mobilitat de manera telemàtica, sense necessitat de passar pel concessionari.