Cotxe elèctric
Novetats20/05/2021

Opel Manta GSe ElektroMOD, o com convertir un clàssic dels 70 en un elèctric modern

Opel presenta el Manta GSe ElektroMOD, un prototip que converteix un dels mites de la marca en un cotxe elèctric modern

L’Opel Manta és un cotxe d’estil cupè i caràcter esportiu que tot just ha celebrat els seus primers cinquanta anys d’història i que ara ha sigut objecte d’una intervenció per part d’Opel per convertir-ne una unitat en un restomod elèctric, és a dir, un vehicle clàssic amb carrosseria original i restaurat amb el nivell més alt de fidelitat però dotant-lo d’elements tecnològics i mecàniques modernes. De fet, el restomod és tot un fenomen en el món de l’automoció, que compta amb molts seguidors i amants als cinc continents.

Cargando
No hay anuncios

Els de Rüsselsheim han volgut demostrar tot el seu savoir faire amb aquest prototip restomod elèctric, el qual han batejat amb el nom de Manta GSe ElektroMOD. Tot i ser un cotxe conceptual i que Opel asseguri que no té pensat fabricar-lo en sèrie, obre la porta a nous horitzons dins de la marca alemanya.

La carrosseria del Manta GSe ElektroMOD manté l’essència del model original dels anys 70 però incorporant elements moderns, com ara la calandra digitalitzada Opel Vizor que fan servir els nous Mokka i Crossland, que integra també els grups òptics digitals led, i fa servir unes llandes de 17 polzades de nova fornada.

Cargando
No hay anuncios

Els canvis no s’aturen aquí, ja que l’interior del Manta GSe ElektroMOD també incorpora un quadre d’instruments digitalitzat i una pantalla central tàctil, nous entapissats d’Alcantara, un volant esportiu de cuir de tres radis i seients esportius especials.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a la mecànica, Opel anuncia que el Manta GSe ElektroMOD fa servir un motor elèctric de 148 CV i 255 Nm de parell situat sota el capó davanter i unes bateries de 31 kWh que li permeten arribar a uns 200 quilòmetres d’autonomia real.

Tot i que Opel ha insistit en el punt que aquest Manta GSe ElektroMOD és només un cotxe d’exhibició que no vol –o no pot– comercialitzar, la febre retro i vintage dels grans fabricants els últims anys, i que suposa l’arribada de cotxes clàssics en format elèctric com els Fiat 500e, Mini elèctric o el futur Renault 5, permet suposar que els alemanys tenen una carta amagada per poder-la jugar en un futur no gaire llunyà en funció de l’evolució del mercat.