Novetats cotxes

El nou Volkswagen Passat només pot ser familiar i té un preu base de 45.180 euros

La marca alemanya transforma el segon model més venut de la seva història per poder-lo mantenir al mercat

L'any 1973 Volkswagen va presentar el Passat, una berlina que compartia plataforma i molts altres elements mecànics amb els Audi d'aquella mateixa època i que al llarg d'aquests 50 anys ha matriculat més de 50 milions d'unitats a tot el món, i s'ha convertit així en el segon model més venut de la història de la marca alemanya i en un dels cotxes més venuts de tots els temps. Fins ara cadascuna de les vuit generacions que Volkswagen havia presentat del Passat compartien un mateix tipus de disseny en format sedan, però amb l'arribada de la novena la marca de Wolfsburg ha hagut d'introduir una sèrie de canvis per poder-lo mantenir al seu catàleg.

No, Volkswagen no ha convertit el Passat en un SUV com sí que ha fet Renault amb l'Scénic o Ford amb el Puma (entre moltes altres marques), però ha optat per abandonar el format berlina –que gairebé ha deixat de vendre's a Europa– per mantenir únicament la carrosseria de tipus familiar, anomenada Variant a la marca alemanya. I com ja es pot intuir pel titular de la notícia, el seu preu no serà precisament baix.

Cargando
No hay anuncios

Familiar, però atractiu i dinàmic

Com és habitual al Grup Volkswagen el nou Passat comparteix plataforma amb el nou Skoda Superb, que té un disseny molt similar i que curiosament sí que està disponible en versió sedan. De fet, l'explicació que té més sentit a l'hora d'entendre per què VW no ha llançat el nou Passat en format sedan és perquè al seu catàleg disposa de l'ID.7, una berlina completament elèctrica. I com que el nou model és gairebé com un Superb –es fabricaran tots dos a la planta que la marca té a Bratislava–, la mida del Passat ha canviat notablement: ara té una longitud de 4,91 metres (14 cm més que l'anterior), una amplada d'1,85 i una altura d'1,51 metres.

Cargando
No hay anuncios

Malgrat tractar-se d'un cotxe amb carrosseria familiar, el seu aspecte és dinàmic i atlètic, especialment a la part frontal. Aquí hi veiem força similituds amb els models més recents de la marca, com el nou Volkswagen Tiguan. És a dir, que la graella frontal és molt fina i discreta per no trencar l'estètica generada per la gamma ID però l'entrada d'aire inferior del para-xocs és enorme (especialment a les versions de caràcter esportiu).

El disseny lateral és, per damunt de tot, funcional. Les línies rectes i depurades són les protagonistes, fugint de complicacions estètiques que redueixin l'espai interior o perjudiquin les potencials vendes. I la part posterior segueix aquest mateix patró, amb uns pilots connectats entre si i un para-xocs amb formes voluminoses.

Cargando
No hay anuncios

Per dins, adeu als botons físics

L'interior del nou Volkswagen Passat té un aspecte tecnològic i minimalista, potser massa i tot. El disseny és molt net i refinat, i en funció dels materials o del color de la tapisseria pot ser fins i tot luxós. Però la tendència de la marca (i del mercat en general) és la de prescindir cada cop més dels botons físics, de manera que al quadre de comandaments només hi trobem com a botons reals el de posada en marxa del motor i el del fre de mà elèctric. Ni tan sols el canvi de marxes està ubicat aquí, ja que ara se situa a la columna de direcció de la mateixa manera que a la gamma elèctrica ID.

Cargando
No hay anuncios

Evidentment, les pantalles són les principals protagonistes: la de la instrumentació digital és de 10,25 polzades i la central de 12,9 o de 15 polzades en funció de l'acabat que escollim. Com hem vist en altres models de la marca (i també d'altres fabricants, com per exemple Seat), just per sota d'aquesta pantalla hi trobem un panell tàctil que ens permet controlar el climatitzador. I pel que fa a l'equipament, la versió d'accés inclou una dotació formada per elements com els fars led, el climatitzador de tres zones, la connectivitat Android Auto i Apple CarPlay, els sensors d'aparcament, el control de creuer adaptatiu, el detector d'angle mort i l'assistent de canvi de carril, entre d'altres.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, cal remarcar-ne la bona habitabilitat, en part gràcies al notable increment de longitud del nou model. Cal tenir present que estem davant d'un cotxe de gairebé 5 metres, de manera que l'espai per a les cames dels passatgers posteriors s'ha incrementat en 5 cm i el maleter té una capacitat de 690 litres ampliables a 1.920 si abatem la segona fila de seients.

Cargando
No hay anuncios

Motors dièsel, gasolina i híbrids endollables

L'oferta mecànica del Volkswagen Passat estarà formada per motors de combustió dels de tota la vida (amb etiqueta C), per una opció microhíbrida (amb etiqueta eco) i per dues versions híbrides endollables (amb etiqueta 0). En gasolina el motor d'accés és el conegut 1.5 eTSI de 150 CV, mentre que per sobre hi trobem el bloc 2.0 TSI amb 204 i 265 CV, aquest darrer amb tracció integral. Pel que fa al dièsel, aquí només està disponible el motor 2.0 TDI però amb tres nivells de potència: 122, 150 i 193 CV, aquest darrer també en configuració de tracció total. Tots aquests motors disposen de canvi automàtic DSG de 7 velocitats.

Cargando
No hay anuncios

Si ens centrem en les versions híbrides endollables, totes elles combinen el motor de gasolina 1.5 TSI amb un motor elèctric de 115 CV alimentat per una bateria de 19,7 kWh útils de capacitat. Aquesta combinació permet al nou Passat realitzar fins a 100 km en mode elèctric. Però el que canvia notablement és la potència de les dues versions, ja que la d'accés té una potència de 204 CV i la més prestacional augmenta aquesta xifra fins als 272 CV.

Pel que fa als preus, Volkswagen ha anunciat una tarifa d'accés de 45.180 euros per al Passat amb l'acabat base i el motor de gasolina microhíbrid 1.5 eTSI de 150 CV. La versió equivalent en dièsel té un preu de partida de 48.860 euros. Això sí, la marca alemanya està fent una campanya de llançament que rebaixa el preu del model d'entrada a 41.130 euros. No és un preu baix, però actualment ja gairebé no queden vehicles amb preus competitius o raonables.