Novetats cotxes

Així és el nou Ford Kuga, que diu adeu al dièsel i aposta per la hibridació

Un dels híbrids endollables més venuts del mercat es renova per oferir més digitalització i eficiència, amb un preu base de gairebé 33.000 euros

4 min
Així és el nou Ford Kuga 2024

El Ford Kuga és un dels SUV més venuts del mercat, especialment en la seva versió híbrida endollable. Potser hi té a veure que es fabrica a la planta d'Almussafes (València), o que realment com a vehicle PHEV és un dels millors models que hi ha actualment a la venda, com vam poder comprovar a la prova que li vam fer a l'Ara Motor. Sigui pel motiu que sigui, Ford no vol perdre pistonada, i per això ha fet una profunda actualització del seu model estrella que es tradueix en un nou disseny, un equipament millorat i uns motors híbrids més capaços i eficients.

I tal vegada aquest apartat és el més important, ja que han desaparegut del catàleg els motors dièsel, tot i que Ford assegura que amb el Kuga híbrid es poden recórrer fins a 900 quilòmetres amb un sol dipòsit. Sigui com sigui, el Kuga estarà disponible amb les etiquetes C, Eco i 0 en funció del motor escollit.

El nou Ford Kuga 2024 arriba carregat de novetats

El Kuga de sempre, però amb una estètica renovada i un interior més digital

Ford ha volgut actualitzar el disseny del Kuga, però sense arriscar gaire, motiu pel qual senzillament ha adaptat la part frontal al llenguatge de disseny de models com el Focus i ha retocat lleugerament altres zones del vehicle. Així, les òptiques led tenen unes formes renovades, la graella frontal ara pren tot el protagonisme i el logotip de Ford hi és ben present. Però la principal novetat en aquest sentit és que, per primer cop en aquest model, el Kuga incorpora la versió Active.

Això es tradueix en una gamma formada per l'esportiu acabat ST Line i l'aventurer Active, que incorpora motllures decoratives als para-xocs, una graella més robusta, passos de roda de color negre i altres detalls d'estil SUV. Pel que fa al disseny de la part posterior, ara els pilots tenen una forma interior diferent i tot plegat es complementa amb una gamma de colors que afegeix dues noves opcions (Blau Desert Island i Verd Bursting) i cinc nous dissenys de llandes de 18 i 19 polzades.

La versió Active, d'estil aventurer, és una novetat a la gamma

A l'interior les principals novetats arriben, com acostuma a ser habitual, de la mà de la digitalització. El nou Ford Kuga estrena el sistema d'infoentreteniment SYNC 4 de la marca americana, que ofereix una connectivitat total amb el telèfon i disposa de tecnologia 5G. A més, Alexa s'encarrega de respondre a les ordres de veu. Tot plegat es projecta en una nova pantalla central de 13,2 polzades que es complementa amb la ja clàssica instrumentació digital.

Pel que fa a l'equipament, inclou de sèrie elements com els sensors d'aparcament, el control de creuer, el climatitzador de dues zones, la càrrega del telèfon sense fils, el navegador, l'accés i arrencada sense clau o la càmera posterior. Tot plegat combinat amb una dotació completíssima en matèria de seguretat que suma elements com el detector de fatiga, el lector de senyals, la frenada d'emergència o l'assistent de canvi involuntari de carril.

Com és habitual, la pantalla central de 13,2 polzades s'emporta tot el protagonisme.

Adeu al dièsel, hola a l'electrificació

A nivell mecànic Ford ha anunciat que deixa d'oferir el Kuga associat a motors dièsel i aposta per propulsors de gasolina amb diversos nivells d'hibridació. El primer propulsor és un motor convencional d'1,5 litres, canvi manual de sis velocitats i tracció davantera que ofereix una potència de 150 CV. És l'únic que disposa d'etiqueta C de tota la gamma, perquè correspon a la versió d'accés i no té cap mena d'hibridació. Per sobre hi trobem un motor de 2,5 litres automàtic que genera una potència de 180 CV si disposa de tracció davantera i de 183 CV si la tracció és total. Es tracta d'un conjunt híbrid que redueix els consums gràcies a la unió del motor de gasolina amb un altre d'elèctric i que disposa d'etiqueta Eco.

Deixa d'existir el Kuga dièsel, però s'ofereix amb dos tipus d'hibridació

Finalment, si volem accedir a l'etiqueta 0 haurem d'escollir l'opció híbrida endollable (PHEV), que munta el mateix motor de combustió però associat a una bateria de 14,4 kWh que alimenta un motor elèctric força més potent. Així, la potència combinada passa dels 225 CV del model anterior als 243 CV, i l'autonomia en mode 100% elèctric s'incrementa fins als 69 quilòmetres.

El preu del nou Ford Kuga arrenca en 32.772 euros per a la versió ST Line amb el motor gasolina d'accés, mentre que l'híbrid més econòmic té un preu de 34.346 euros i l'híbrid endollable de 38.919 euros. Amb tot, podem anar seleccionant acabats més complets (Active, ST Line X i Active X) per acabar amb una tarifa màxima de 43.186 euros en el cas del model Active X híbrid endollable. Uns preus que, tot sigui dit, ja tenen aplicats els descomptes de la marca.

El model híbrid endollable té una autonomia màxima en mode elèctric de 69 quilòmetres
stats