Cotxes elèctrics
Novetats30/09/2023

Nissan abandona el motor de combustió: a partir d'ara només llançarà vehicles elèctrics

La marca japonesa té clar que el vehicle elèctric és la solució de mobilitat definitiva

Cada cop més marques es sumen a la mobilitat elèctrica, deixant de banda els vehicles de combustió i fins i tot els híbrids. El darrer fabricant en fer aquest pas cap a l'electrificació total ha estat Nissan, que no ha volgut saber res de l'ajornament de la llei Euro 7 i ha anunciat que d'ara en endavant tots els llançaments que faci a Europa seran 100% elèctrics.

Durant l'esdeveniment de presentació del prototip Nissan Concept 20-23 (un model que anticipa el disseny de la nova generació del Micra) el CEO de Nissan, Makoto Uchida, va afirmar que la marca treballa intensament en la descarbonització de la marca a Europa i que el pla Nissan Ambition 2030 -que va en aquesta direcció- inclou el llançament de 19 models nous 100% elèctrics de cara a l'any 2030. Però el més interessant és que per arribar-hi és necessari que tots i cadascun dels llançaments que realitzi la marca d'ara en endavant a Europa seran de vehicles completament elèctrics.

Cargando
No hay anuncios

El vehicle elèctric és "la solució de mobilitat definitiva"

Makoto Uchida va assegurar durant l'acte de presentació que "més d´un milió de clients ja s'han unit al nostre viatge i han experimentat la diversió d'un vehicle elèctric Nissan, i ja no hi ha marxa enrere". A més, el CEO de la marca japonesa també va assegurar que "el vehicle elèctric és la solució de mobilitat definitiva". Més enllà de la interpretació que es pugui fer d'aquestes declaracions, resulta curiós com al mercat de l'automòbil moltes marques avancen a velocitats molt diferents cap a un horitzó comú: el de la neutralitat d'emissions.

Cargando
No hay anuncios

Fiat ha anunciat que només vendrà cotxes elèctrics a partir de l'any 2027, Renault i Mercedes-Benz ho faran l'any 2030, i Nissan acaba d'anunciar que des d'ara mateix els seus llançaments seran elèctrics. Però, per contra, Mazda vol mantenir el motor dièsel al seu catàleg tan temps com sigui possible i Toyota aposta per una electrificació més pausada de la mà dels híbrids i els vehicles d'hidrogen. I a tot això, cal tenir present que actualment tan sols un 15% dels conductors que volen canviar el seu vehicle comprarien un cotxe elèctric.

Cargando
No hay anuncios

Les bateries d'estat sòlid, la gran esperança

Tot sembla indicar que no hi ha marxa enrere, i que totes les marques hauran d'electrificar completament les seves gammes tard o d'hora. Com a mínim mentre no avanci fermament la tecnologia de l'hidrogen o els combustibles sintètics. Mentrestant, Nissan ha aprofitat per mostrar al món com serà el nou Nissan Micra de la mà del prototip Concept 20-23, un model que hauria de disposar de les famoses bateries d'estat sòlid, un element que està cridat a ser la gran salvació del vehicle elèctric i a ajudar a popularitzar-lo.

Cargando
No hay anuncios

Aquestes bateries revolucionàries, que en essència canvien l'electròlit líquid de les actuals per un altre de sòlid, haurien de permetre millorar notablement l'autonomia dels vehicles i reduir-ne els temps de càrrega, dos dels principals reptes als quals s'enfronta el cotxe elèctric. La idea de Nissan al respecte és la desenvolupar la seva pròpia bateria d'estat sòlid, que hauria d'estar llesta l'any 2024 i s'hauria de poder fabricar per a tots els seus vehicles l'any 2028. De moment, el que està clar és que qualsevol Nissan nou que arribi al mercat europeu serà 100% elèctric, malgrat la marca japonesa continuarà fabricant els vehicles de combustió que té al seu catàleg fins a la fi de la seva vida comercial.