Cotxes elèctrics
Motor Novetats 19/12/2022

Mercedes-Benz EQE SUV, el model que faltava per completar la gamma totcamí elèctrica de la marca alemanya

El setè model 100% elèctric de Mercedes arribarà al mercat durant el segon trimestre de 2023

4 min
Mercedes-Benz EQE SUV

La gamma de vehicles elèctrics de Mercedes-Benz no para de créixer. El camí que fa uns anys va iniciar el Mercedes-Benz EQC i que posteriorment van continuar els EQA, EQB, EQS, EQE i EQS SUV arriba ara a la seva fi amb el nou EQE SUV... com a mínim de moment. Estem davant d'un model nou, sí, però que en el fons no deixa de ser una adaptació d'un vehicle que ja està a la venda actualment, el Mercedes-Benz EQE.

Si l'EQE normal va ser presentat com un vehicle elèctric amb carrosseria de tipus sedan i una autonomia d'uns 660 quilòmetres que pretenia rivalitzar directament amb el Tesla Model S, el nou Mercedes-Benz EQE SUV empra una recepta gairebé idèntica però fent servir una carrosseria de tipus totcamí. Així, el nou model de la marca alemanya es troba a mig camí entre un GLC i un GLE, amb una longitud de 4,86 metres, una amplada d'1,94 i una altura d'1,68. Tot plegat amb una distància entre eixos de 3,03 metres que li confereix una habitabilitat interior fantàstica.

El disseny és continuista
Els pilots estan connectats entre sí

A nivell estètic no estem davant d'un cotxe especialment innovador, però tampoc era la intenció de Mercedes. La idea era la de traslladar el concepte de disseny de l'EQE al format SUV, i per aquest motiu al frontal hi trobem una graella prominent però completament carenada, al lateral una línia suau en la que destaquen les manetes enrasades amb la carrosseria i a la part posterior uns pilots LED connectats entre sí per un feix de llum. Els passos de roda -que no són completament rodons-, les llandes d'entre 19 i 22 polzades i els detalls en color negre brillant atorguen a l'EQE SUV un aspecte musculós però alhora elegant.

Al seu interior, com no podia ser d'una altra manera, la digitalització és la principal protagonista. El quadre de comandaments està presidit pel sistema Hyperscreen, un conglomerat de pantalles que integra el monitor de la instrumentació (12,3 polzades), el central (17,7) i un altre per al passatger (12,3) fusionats com si en fossin un de sol. Tot plegat acompanyat per la tecnologia de connectivitat MBUX més avançada i per una sèrie d'assistents a la conducció que actualment atorguen a l'EQE SUV el nivell 2 de conducció autònoma però que, més endavant i gràcies a les actualitzacions, podrà ser nivell 3.

El sistema Hyperscreen integra tres pantalles
Les llandes poden ser de fins a 22 polzades

El primer Mercedes-Benz elèctric en format SUV en disposar de versió AMG

Si fem una ullada als motors del Mercedes-Benz EQE SUV veurem que la gamma principal està formada per tres versions: 350+, 350 4MATIC i 500 4MATIC. Com es pot intuir, la primera disposa d'un únic motor i tracció posterior i les altres equipen dos motors i tracció total. Això sí, malgrat tots els models facin servir la mateixa bateria de 90,6 kWh de capacitat, les variants 350 equipen el mateix motor de 292 CV i la 500 arriba als 408 CV de potència.

L'autonomia de la versió que més quilòmetres ha sigut capaç d'homologar (la 350+ d'un sol motor amb llandes de 19 polzades) és de 590 quilòmetres, mentre que la menys favorable ha sigut la 350 4MATIC amb llandes de 22 polzades, que s'ha hagut de conformar amb 459 quilòmetres. Però el millor d'aquest model és que la bateria admet una càrrega alterna de fins a 22 kW i contínua de fins a 170 kW, la qual cosa li permet passar del 10 al 80% de bateria en 30 minuts.

La versió AMG d'accés té una potència de 476 CV
El model més potent augmenta la potència fins als 626 CV

Però la notícia més rellevant d'aquest nou Mercedes-Benz EQE SUV és que, per primer cop a la gamma totcamí elèctrica de la marca, estarà disponible amb una versió esportiva preparada per AMG. De fet en són dues, de versions. La primera és l'anomenada EQE 43 4MATIC SUV, que fent servir la mateixa bateria que la resta augmenta la potència fins als 476 CV i el parell fins als 858 Nm. Aquest model homologa una autonomia de 488 quilòmetres.

La joia de la corona la trobem sota el nom EQE 53 4MATIC+ SUV i disposa d'uns impressionants 626 CV, d'un parell de 950 Nm i d'una autonomia de 470 quilòmetres. A més, de forma opcional pot equipar el paquet AMG Dynamic Plus que li permet arribar als 687 CV i 1.000 Nm de parell. Malgrat les seves dimensions i el seu pes, aquest model passa de 0 a 100 km/h en tan sols 3,5 segons i assoleix una velocitat màxima de 240 km/h, realment elevada per a un cotxe elèctric. Això sí, tots aquells que vulguin adquirir el nou Mercedes-Benz EQE SUV hauran d'esperar fins al segon trimestre de 2023, que és quan mercedes en farà el llançament oficial.

stats