Mercedes-Benz EQE, la berlina que vol fer tremolar Tesla
Mercedes presenta la nova EQE, un model elèctric de 292 CV i més de 600 quilòmetres d’autonomia
El Saló de Munic ha sigut l’escenari escollit per Mercedes-Benz per presentar la seva nova berlina elèctrica EQE, un sedan de tres volums que se situa per sota de l’EQS i que vol esdevenir més generalista o, si més no, pretén arribar a un públic més nombrós. El nou Mercedes-Benz EQE és un vehicle de 292 CV, uns interiors digitals i 660 quilòmetres d’autonomia, atributs que el converteixen en un model molt interessant i que apunta directament en la línia de flotació del Tesla Model S.
Estèticament, el nou EQE manté l’essència de la família EQ de Mercedes-Benz, i a primer cop d'ull fins i tot costa diferenciar-lo de la resta. Les seves línies sinuoses i orgàniques tenen un objectiu aerodinàmic, amb llandes de 21 polzades, així com amb fars led d’alta intensitat i amb una pronunciada caiguda cupè sobre el maleter que li aporta una dosi extra d’elegància i esportivitat.
A ningú se li escapa que el nou EQE vol ser la versió elèctrica de l’actual Classe E, i en aquest sentit presenta unes dimensions molt similars, amb 4,94 metres de llarg, 1,96 d’ample i 1,51 d’alt, amb una batalla o distància entre eixos de 3,12 metres que permeten molt d’espai a les places posteriors.
L’altra carta guanyadora del nou EQE són els seus interiors digitals, que contrasten amb elements més convencionals com ara les insercions d’alumini i els símils de fusta. La consola central desapareix i deixa pas a una gran pantalla central subdividida en una pantalla de 12,3 polzades que fa les funcions de quadre d’instruments, una segona de 17,7 amb resolució i tecnologia OLED i una pantalla de 12,3 polzades auxiliar pensada per al copilot o acompanyant de la plaça davantera.
Un interior digital també ha d’anar associat a un ample arsenal de connectivitat, i en aquest sentit l’EQE presenta elements tecnològics com ara la connexió a internet amb funció d’actualització de les aplicacions, connectivitat total amb el telèfon mòbil, sistema de reconeixement d’ordres de veu, sistema de conducció autònoma de nivell 2 amb frenada automàtica, control de creuer adaptatiu i guiat en el carril. També una novetat com és un depurador d’aire anomenat Energizing Air Control, que permet millorar la qualitat de l’aire de l'habitacle i fins i tot eliminar alguns bacteris, entre altres característiques.
Una mecànica de zero emissions
El nou Mercedes-Benz EQE fa servir la nova plataforma de cotxes elèctrics del grup EVA2, i disposarà de versions de tracció integral a les quatre rodes o de tracció posterior. De fet, la primera unitat que presenta Mercedes-Benz és un EQE 350 de tracció posterior amb unes bateries de 90 kWh de capacitat que li permeten assolir una autonomia d’uns 660 quilòmetres, més un motor de 215 kW (292 CV) sobre l’eix posterior que entrega fins a 530 Nm de parell.
La marca alemanya assegura que és possible carregar les bateries del nou EQE fins al 80% de la seva capacitat en un temps de només 32 minuts, si es fa en un punt de càrrega ràpida de 170 kW, i que en un endoll domèstic d’entre 11 i 22 kW trigarà entre vuit hores i mitja i quatre hores i mitja a estar carregat del tot.
Les primeres unitats de l’EQE 350 amb tracció posterior, 292 CV i 660 quilòmetres d’autonomia arribaran al mercat durant el primer semestre de 2022, a un preu de venda encara per confirmar, però que s’hauria de situar per sota de l’imminent EQS.