SUV endollable
Motor Novetats 12/03/2022

Mazda CX-60, un gran pas endavant

La marca d’Hiroshima presenta el seu nou SUV aspiracional, un vehicle potent, ecològic i amb esquema de tracció posterior

4 min
Mazda CX-60

Mazda s’ha proposat jugar fort en el segment dels vehicles aspiracionals i esportius, i el nou CX-60 és només una mostra més de les seves capacitats per consolidar-se en un segment tradicionalment dominat per marques europees com BMW, Alfa Romeo, Audi o Volvo, per exemple. I què li cal per fer-ho? En aquest cas la marca japonesa ha sorprès el gran públic amb el nou CX-60, un SUV familiar i de dimensions considerables que estarà disponible amb mecàniques híbrides endollables o de combustió amb una posada a punt esportiva i una imatge elegant.

El nou Mazda CX-60 fa 4,75 metres de llarg (18 centímetres més que l’actual CX-5, al qual substituirà) i fa servir una nova plataforma que permet versions de tracció integral o de tracció posterior o propulsió, en imitació dels grans referents dinàmics del segment. Totes les versions del CX-60 tenen el mateix espai interior per a cinc ocupants i el mateix espai al maleter de 570 litres, gràcies al bon ús que fa la nova plataforma de la batalla o distància entre eixos.

El Mazda CX-60 no és un SUV d'aspecte revolucionari.
El Mazda CX-60 no és un SUV d'aspecte revolucionari.

Estèticament, el nou CX-60 no és un vehicle gaire trencador respecte a allò que la mateixa marca ha anat fent els darrers anys i tampoc suposa cap canvi transgressor respecte a la competència. I en certa manera Mazda fa bé de no tocar gaire el que ja funciona. En aquest sentit, el CX-60 serà un cotxe ben acollit pels clients de tots cinc continents. 

On Mazda sí que va una mica més enllà és en la gestió dels interiors, sempre harmònics, elegants i funcionals, que representen el bo i millor de la marca d’Hiroshima. El CX-60 manté l’aposta funcional i elegant que caracteritza la marca, però amb una càrrega tecnològica superior, amb dues pantalles digitals de 12,3 polzades i uns acabats molt ben presentats i cuidats en tots els detalls d’execució gràcies a la presència de materials nobles com el cuir, la pell girada o l’alumini, entre d'altres.

Els interiors són elegants i estan ben executats.
Els interiors són elegants i estan ben executats.

Una de les innovacions més interessants del CX-60 és un sistema nou anomenat "guiatge automàtic al volant", que analitza l'alçada del conductor i monitoritza amb una càmera interior la posició dels ulls i la complexió física per col·locar de manera automàtica el seient en la posició més indicada per conduir durant hores de forma descansada. Aquest sistema fins i tot modifica el grau d’inclinació dels retrovisors o del head-up display per trobar la posició ideal al volant.

Una aposta mecànica arriscada

A més, aquest CX-60 farà servir motors de combustió dièsel i gasolina de sis cilindres en línia amb un cubicatge de més de tres litres i potències al voltant dels 200 o 250 CV. Especialment xocant és l’aposta de Mazda pels motors dièsel, en un moment en què aquestes mecàniques semblaven sentenciades per alguns fabricants. Mazda ha anunciat que el seu motor dièsel de sis cilindres, anomenat eSkyactive D, tindrà 3,3 litres de cubicatge i estrenarà una nova tecnologia de combustió que el farà encara més eficient. La versió de gasolina, que disposarà d’un sistema semihíbrid o Mild Hybrid de sèrie, farà servir el motor eSkyactive X i també es podrà combinar amb la versió d’accés i tracció posterior o amb la versió de tracció integral.

Mazda CX-60.

Però la joia de la corona del Mazda CX-60 ha de ser la versió híbrida endollable, que a més serà la primera a arribar al nostre mercat. La variant PHEV sumarà un motor 2.5 Skyactive de quatre cilindres a un motor elèctric de 100 kW per arribar a una potència total combinada de 326 CV, cosa que el convertirà en el Mazda més potent fabricat fins ara. Aquesta versió híbrida endollable només es podrà configurar amb sistema de tracció total, i les seves bateries de 17,8 kWh de capacitat li han de permetre assolir uns 60 o 65 quilòmetres d’autonomia en mode totalment elèctric. Aquest CX-60 PHEV serà un autèntic atleta capaç d’accelerar de 0 a 100 en només 5,8 segons i assolir una velocitat màxima limitada electrònicament de 200 km/h (a Mazda creuen, amb bon criteri, que no cal que corri més).

Els primers Mazda CX-60 PHEV arribaran a Espanya just després de l’estiu a un preu base de 50.268 euros que costarà la versió d’accés Prime Line, ben assortida amb un gran equipament de sèrie. Per sobre, Mazda ofereix els nivells d’equipament Exclusive Line, Takumi -probablement la més elegant de totes- i Homura, la més enfocada a l’esportivitat i el dinamisme.

stats