Cotxe elèctric
Motor Novetats 07/09/2021

ID.Life, l'esborrany del futur cotxe urbà elèctric assequible de Volkswagen

La marca de Wolfsburg presenta un prototip que servirà de base del nou ID.2, un cotxe que arribarà al mercat abans del 2025 a un preu inferior als 20.000 euros

2 min
Volkswagen ID.Life

El full de ruta elèctric de Volkswagen passa per electrificar del tot la seva nova gamma de producte, i l’ID.Life juga un paper clau en aquest projecte: ras i curt, aquest és el prototip sobre el qual es desenvoluparà el futur ID.2 aprofitant la nova plataforma de vehicles elèctrics petits del grup anomenada MEB Small i que també farà servir el futur urbà de Cupra que substituirà l’actual Seat Ibiza en format elèctric i que vam poder veure fa tot just una setmana.

Volkswagen ID.Life
Volkswagen ID.Life
Plataforma MEB Entry

El flamant ID.Life és un vehicle d’una estètica retro o vintage, que segueix l’estil iniciat pels Fiat 500e i Honda e, amb línies rectangulars i formes geomètriques que recorden els Volkswagen Golf i Polo dels anys 80 del segle passat, però amb una carrosseria d’estil crossover o elevada, a mig camí d’un turisme convencional i un SUV. És especialment significatiu el fet que aquest ID.Life trenqui amb l’aposta estètica dels ID.3 i ID.4 i aposti per un paradigma estètic i de disseny totalment diferent. A més, a diferència dels seus germans de gamma, el nou ID.Life només tindrà versions de tracció davantera i autonomies de com a màxim uns 400 quilòmetres gràcies a les seves bateries de 57 kWh de capacitat.

Aquest prototip disposa d’un motor elèctric situat a l’eix davanter que ofereix 172 kWh de potència (equivalent a 234 CV) i promet una acceleració de 0 a 100 en només 6,9 segons i una velocitat punta de 180 km/h. Amb tot, és més que possible que el model de producció final ID.2 no disposi d’aquestes característiques i es conformi amb un rendiment més modest.

Detall interiors
Detall interiors
Detall interiors

El nou ID.Life vol ser també alguna cosa més que un cotxe elèctric per moure’s en entorns urbans i semiurbans, i per això ofereix una gran capacitat d’emmagatzematge (fins a 1.285 litres de capacitat repartits entre maleter i diversos espais diàfans) i sobretot destaca per una càrrega tecnològica espectacular que inclou càmeres en comptes de retrovisors convencionals i especialment una pantalla de projecció davantera desplegable que ocupa tot l’espai del vidre davanter i permet convertir el cotxe en un cinema amb rodes o un projector per jugar a la consola, per exemple.

Encara falten quatre anys per poder veure el nou elèctric urbà de Volkswagen circulant pels nostres carrers, però segons assegura la marca, el seu preu de venda se situarà a la franja dels 20.000 euros per a les versions bàsiques, un element que hauria d’ajudar a democratitzar l’accés als cotxes elèctrics. De fet, Volkswagen preveu que el 70% dels seus cotxes nous a Europa siguin elèctrics l’any 2025, i aquest ID.Life (o ID.2) serà una de les seves cartes guanyadores.

stats