Motor Nou SUV

Hyundai presenta un nou SUV econòmic anomenat Bayon

El Bayon es convertirà en el totcamí més econòmic i en el model d’accés a la gamma SUV de la marca coreana

Hyundai Bayon
3 min

Hyundai creia que la seva extensa gamma de SUV composada de més gran a més petit pels Santa Fe, Tucson, Nexo i Kona encara necessitava un altre model que completés l'oferta. Un SUV del segment B, encara més petit i econòmic que el Kona, amb un sistema microhíbird o mild hybrid amb generador de 48 V de sèrie i potències compreses entre els 84 i els 120 CV.

Hyundai Bayon
Hyundai Bayon

Aquest nou SUV, que deu el seu nom a la ciutat basca sota administració francesa de Baiona, serà un model pensat específicament per a Europa, ja que la marca no té previst comercialitzar-lo de moment fora del Vell Continent.

El Bayon és més petit que el Kona (es conforma amb 4,18 metres de llarg, 1,77 d’ample i 1,49 d’alt) i aposta per una estètica moderna i juvenil, especialment en la vista frontal i posterior, amb carrosseria d’estil bicolor, una línia de cintura que s’eleva per aportar potència visual, proteccions de plàstic negre als baixos i els passos de roda, llandes de 15 polzades (opcionalment pot tenir-ne de 16 o 17) i uns fars davanters i posteriors amb tecnologia led característics que el diferencien força d’altres models de la marca.

Interiors Bayon
Interiors Bayon

Els interiors del nou Bayon també reben una forta influència estètica del nou Tucson, amb un volant de dos radis, les reixes horitzontals de la ventilació que recorren tota la consola, el quadre d’instruments digital i una pantalla central de 8 o 10,25 polzades compatible amb Android Auto i Apple Car Play i sistema operatiu Hyundai Bluelink, que pot emmagatzemar dades al núvol o informar de l’estat del trànsit o places d’estacionament a temps real.

Una mecànica sense dièsel i sense elèctrics

El nou Bayon segueix les últimes tendències de Hyundai i de Kia i prescindeix de mecàniques dièsel, però tampoc presenta cap versió elèctrica o híbrida endollable. Els compradors poden escollir entre una versió d’accés amb motor gasolina 1.2 MPi atmosfèric de 84 CV associat a un canvi manual de cinc velocitats i un altre motor gasolina turbo de tres cilindres 1.0 T-GDi de 100 CV associat a un canvi també manual però de sis relacions.

Però possiblement les versions més venudes del nou Bayon seran les mecàniques microhíbrides o mild hybrid de 48 V, associades al motor 1.0 T-GDi de 100 CV i gestionades per una caixa de canvis manual pilotada o intel·ligent que ajusta les revolucions i facilita la transició entre marxa i marxa, o una caixa automàtica de set relacions. L'últim model microhíbrid més potent de fins a 120 CV de potència.

Nou Bayon

Per acabar, cal comentar que les primeres unitats del Bayon arribaran al nostre mercat durant la segona meitat del 2021 o inicis del 2022, a un preu de venda encara per confirmar però que en les versions d’accés s’hauria de posicionar al voltant dels 17.000 o els 18.000 euros, mentre que les més potents haurien de costar uns 23.000 o 24.000 euros.

stats