Ebro sorprèn tothom i anuncia la participació en el Dakar
La marca catalana participarà en la categoria reina del ral·li més dur del món

Amb poc més d’un any i mig de vida, la nova marca Ebro ja ha assolit diverses fites industrials i comercials sorprenents, amb una cartera de tres models anomenats S700, S800 i el flamant S400. Amb mecàniques híbrides i híbrides endollables, també té una xarxa comercial i de servei postvenda cada cop més ben articulada que ja compta amb més de 60 concessionaris i serveis tècnics oficials només a l’estat espanyol.
Però el que ningú s'esperava és que Ebro anunciés de sorpresa la participació en el ral·li Dakar, la prova automobilística més dura i exigent del món. Ebro participarà en el ral·li Dakar del 2026, que se celebrarà entre el 3 i el 17 de gener de l’any vinent als deserts de l’Aràbia Saudita, i ho farà a la categoria reina dels totterrenys o 4x4, anomenada T1+. En aquesta categoria, Ebro se les haurà amb rivals molt consolidats al Dakar i amb anys d’experiència com ara Toyota, Mini, Dacia i Ford, que a priori parteixen com a principals favorits a la victòria final.
Serà la segona participació d’Ebro en el Dakar, després que en l’edició de l’any 2022 disposés d’un vehicle lleuger elèctric de la categoria SSV com a cotxe 0. Pedro Calef, director executiu de la marca, ha afirmat que “el dakar suposa una prova fantàstica per explorar nous desafiaments” i que permetrà que la marca “pugui superar els obstacles” a partir de la fiabilitat i la robustesa, dos dels valors que caracteritzen la seva història.
Ebro no ha anunciat encara quins seran els pilots i copilots escollits per a la nova aventura al Dakar, ni les especificacions tècniques del seu totterreny, del qual només ha mostrat una primera imatge a les xarxes socials. Amb aquest anunci, Ebro ha aconseguit un cop d’efecte que posiciona la marca com un referent d’esportivitat i competició, després d’haver signat ara fa poques setmanes un acord de patrocini amb la selecció espanyola de futbol.