Cotxes urbans
Motor Novetats 09/03/2023

El Hyundai i10 s'actualitza per continuar sent un dels millors cotxes urbans del mercat

Dos nous colors, petits retocs estètics i una instrumentació totalment digital són els principals canvis del model coreà

3 min
Hyundai i10 2023

Els cotxes urbans i molts utilitaris, que sempre s'han caracteritzat per ser els més petits del mercat, tenen els dies comptats. Moltes marques ja no venen a volum sinó a benefici, de manera que no els interessa vendre moltes unitats d'un determinat model sinó obtenir molt benefici per cadascuna de les venudes. Això implica que els models més petits, que reporten menys benefici i que resulten més complicats d'electrificar, no tinguin cabuda a les planificacions econòmiques de molts fabricants.

És per això que al segment dels vehicles urbans, que en general es troben per sota dels 3,8 o 3,9 metres de longitud, cada cop hi trobem menys opcions. Smart, Fiat 500 i Renault Twingo s'han electrificat, i amb motors de combustió només queden vehicles com el Kia Picanto, el veterà Fiat Panda, el Suzuki Swift, el Mitsubishi Space Star, el novedós Toyota Aygo Cross o el Hyundai i10.

És per aquest motiu que cada cop que una d'aquestes marques anuncia la renovació d'un dels seus models es rep com una notícia important, ja que garanteix la continuïtat de, com a mínim, uns quants vehicles urbans al mercat. I això és precisament el que acaba de fer Hyundai, que ha anunciat un lleuger restyling per al seu model d'accés i10.

Petits retocs estètics

En essència aquest urbanita coreà manté inalterats els seus trets estètics principals, però Hyundai ha volgut introduir una graella frontal renovada, uns llums diürns completament redissenyats i uns pilots posteriors LED que estrenen un nou patró interior. Vist de perfil podem veure que la versió estàndard estrena noves llandes de 15 polzades, mentre que l'acabat més esportiu N-Line fa el mateix però amb una polzada més. Finalment pel que fa al disseny exterior, el nou i10 està disponible amb dos nous colors: Lumen Grey i Meta Blue.

Els pilots LED estrenen un nou disseny interior
El quadre de comandaments manté la pantalla central de 8 polzades

A l'interior els canvis s'han centrat en l'apartat tecnològic, ja que ara a la pantalla central de 8 polzades (que ofereix connectivitat total amb Apple CarPlay y Android Auto sense fils) s'hi pot afegir de manera opcional una instrumentació completament digital. A més, el sistema operatiu pot rebre actualitzacions remotes i Hyundai ha anunciat que ha millorat el rendiment del sistema de frenada d'emergència, que ara reconeix vianants i ciclistes amb una major precisió.

A nivell estètic gairebé no s'han produit canvis, més enllà d'equipar un nou sistema d'il·luminació ambiental i un paquet opcional que inclou parts dels seients, de les costures i de les sortides d'aire en color porpre. Per la seva banda, l'acabat N-Line inclou detalls en color vermell, així com una palanca de canvis clarament inspirada en la dels models N de la marca coreana.

La principal novetat de l'interior és la incorporació d'una nova instrumentació digital
La tapisseria dels seients i la palanca de canvis són específiques en la versió N-Line

Sense novetats mecàniques

Precisament pel que dèiem a l'inici d'aquest article, a les marques no els hi surt a compte electrificar aquest tipus de models. És per això que el renovat Hyundai i10 no disposa de cap novetat mecànica, mantenint-se la gamma formada per tres motors de gasolina sense cap tipus d'hibridació.

El propulsor d'accés és unl bloc 1.0 MPi atmosfèric de tres cilindres i 67 CV, seguit de l'1.2 MPi també atmosfèric (però en aquest cas de quatre cilindres i 84 CV) i del turbo 1.0 T-GDi de 100 CV que equipa la versió N-Line. En funció de l'acabat escollit la caixa de canvis pot ser manual o automàtica.

El que tampoc sabem són els preus, que de ben segur augmentaran lleugerament degut a les novetats introduïdes i a la presència d'un equipament més complet. La producció del nou Hyundai i10 s'iniciarà aquest mateix mes d'abril a Izmit (Turquia), i està previst que les primeres unitats arribin als concessionaris durant la segona meitat de l'any.

stats