Motor SUV urbà

Toyota Aygo Cross, un SUV de butxaca

La marca japonesa presenta la versió més aventurera del petit urbà de Toyota

Toyota Aygo Cross
05/11/2021
3 min

El nou Aygo Cross és un cotxe curiós. D’entrada costa força saber quin és el seu nom, ja que segons Toyota el model es diu Aygo Cross però escriu Aygo X, ja que la lletra X es pronuncia cross. Aquest nou totcamí de butxaca és la versió aventurera de l’actual Toyota Aygo, que vam poder provar fa uns anys, i fa servir la mateixa plataforma GA-B que el model estàndard, i que al seu torn està desenvolupat sobre la plataforma modular TNGA, que comparteix amb el Yaris i el Yaris Cross, els seus germans de gamma.

El nou Aygo Cross és un cotxe fet i dissenyat per a europeus, ja que el seu mercat natural serà el del Vell Continent. Aquest nou totcamí urbà de butxaca presenta molts dels valors que més s’aprecien a Europa, especialment pels compradors urbans o semiurbans: alçada lliure, mides compactes i molta agilitat per moure’s pels carrers i accessos de les grans ciutats europees.

Toyota Aygo Cross

A primer cop d’ull l’Aygo Cross ressalta per un disseny força cridaner, en què destaca una calandra inferior enfosquida, proteccions de plàstic als baixos que comprenen els llums antiboira i fars davanter led. A més, estrena una carrosseria de dos colors que li aporten encara més caràcter, grans passos de roda i llandes de fins a 18 polzades.

Interior del Toyota Aygo Cross
Interior del Toyota Aygo Cross

Amb 3,7 metres de llarg i 1,74 d’ample, aquest SUV de butxaca no pot oferir gaire espai a l'interior, però els enginyers i dissenyadors de Toyota s'ho han enginyat per oferir un maleter de 231 litres i un espai correcte (dins de les mides del segment) a les places davanteres i posteriors, per bé que encabir tres adults als seients del darrere és una missió impossible.

Toyota Aygo Cross

El nou Aygo Cross estrena una nova pantalla central tàctil de 9 polzades i un sistema de càrrega sense fils per als telèfons intel·ligents, i un nou sistema d’infoentreteniment amb connexió a la xarxa que permetrà actualitzar automàticament algunes de les aplicacions del cotxe gràcies al sistema Toyota Smart Connect, que es pot vincular a Android Auto i Apple CarPlay.

No al dièsel, sí a la seguretat

El model urbà i aventurer japonès ofereix un motor gasolina de tres cilindres i només un litre de cubicatge de 72 CV de potència i 205 Nm de parell, que es pot associar a un canvi manual o un automàtic de tipus CVT (transmissió variable contínua), que promet un consum de carburant de 4,7 l / 100 km i unes emissions de CO₂ de només 107 g/km.

Toyota Aygo Cross

Toyota no incorporarà cap més motor a la seva gamma, i no té previst que hi hagi versions híbrides del nou Aygo Cross. El que sí que incorpora ja de sèrie és el sistema Toyota Safety Sense, que disposa de sensors i radars de proximitat, assistents de col·lisió amb sensor i detector de vianants i ciclistes, control de creuer adaptatiu o frenada d’emergència, entre altres.

Finalment, aquest Aygo Cross no arribarà al mercat fins al mes de març, a un preu per confirmar però que se situarà al voltant dels 13.500 euros per a les versions d’accés a la gamma.

stats