Kia actualitza el Picanto, ara més connectat i polivalent
La marca coreana presenta el 'restyling' de mitja vida del seu vehicle urbà, líder del seu segment
El segment dels cotxes petits i urbans és un dels pocs del mercat que encara manté un percentatge de vendes sobre el total prou significatiu per ser atractiu per als grans fabricants. Aprofitant que comparteix plataforma, tecnologia i mecànica amb l’i10 de Hyundai, Kia segueix volent marcar el ritme del segment amb l’actualització estètica o 'restyling' de la tercera generació del Picanto, ara més versàtil i polivalent que mai.
D’entrada, ara el Picanto disposarà de tres acabats de carrosseria i nivells d’equipament anomenats Concept, GT-Line i X-Line. El nivell Concept està orientat al públic més generalista que vol un vehicle pràctic i econòmic (amb un preu base al voltant dels 9.000 euros acollint-se a les diverses campanyes de promoció i finançament), mentre que el paquet estètic GT-Line busca un perfil més juvenil i esportiu introduint llantes de 15 polzades i diversos detalls com ara la calandra frontal, els fars led o els embellidors cromats a les portes i interiors.
El Picanto també vol fer una concessió a la moda SUV i 'crossover' que governa amb mà de ferro els carrers de les nostres ciutats amb la versió X-Line, que eleva lleugerament la carrosseria del Picanto només 15 mil·límetres, i introdueix llantes de 14 polzades específiques o protectors de plàstic per als baixos per generar una imatge més poderosa i musculada, que també fa servir grups òptics davanters de tipus led.
Però les grans novetats d’aquesta actualització de mitja vida del Picanto són a l'interior del model. D’una banda, inclou una cinquena plaça per a un ocupant central a la segona filera de seients, tot i que manté les mateixes mides que fins ara i sense haver de sacrificar espai del maleter, que es manté en una capacitat de 200 litres (o 1.000 en cas d’abatre la segona filera de seients sencera).
Ara bé, tot i la promesa de Kia, val la pena destacar que tres adults viatjarien amb dificultats a les places posteriors i que l’espai restant en cas de fer servir dos sistemes de retenció infantil ancorats amb el sistema Isofix serà mínim.
L’altra novetat és la seva càrrega tecnològica, ja que el Picanto incorpora ara una pantalla tàctil de 8 polzades compatible amb Android Auto i Google Car Play amb connexió a internet i capaç de proporcionar dades sobre l’estat del trànsit en temps real o la predicció meteorològica.
Sense versions elèctriques
Durant la presentació d’aquest 'restyling' vam poder preguntar als responsables de Kia Motors Iberia sobre la possibilitat de veure versions híbrides o totalment elèctriques del Picanto en un futur no gaire llunyà, i que van ser descartades pel seu director general, Eduardo Divar, al considerar que “l’ús de bateries de liti faria encarir el preu final del model” i que per tant veia “difícil la seva implementació en el segment de cotxes urbans i econòmics”.
Amb tot, Divar va concedir que “Kia està treballant per introduir alguna versió amb etiqueta ecològica” en la gamma del Picanto, cosa que obre la possibilitat a futures versions 'mild hybrid' o semíhibrides que fan servir un sistema de 48V com a generador elèctric.
Així doncs, l’oferta mecànica del Picanto es limita a dos motors de gasolina, un d’atmosfèric anomenat DPI amb potències de 67 o 84 CV i un altre motor turbo de tres cilindres T-GDi 1.0 que oferix una potència de 101 CV. Tots els motors es poden associar a un canvi manual convencional o un d'automàtic pilotat o robotitzat que evita haver de trepitjar l’embragatge per canviar cadascuna de les cinc velocitats que té. Com sempre, el Picanto només té plataforma de tracció davantera.
Finalment, el nou Picanto ja es pot reservar als concessionaris de Kia amb una gamma de preus que oscil·la entre els 11.279 i els 15.342 euros (descomptes promocionals a banda).