Hummer esgota totes les reserves del seu totterreny elèctric en només 10 minuts
Les primeres unitats del Hummer elèctric, anomenades Edition 1, tenen un preu de venda força alt: 112.000 dòlars, uns 95.000 euros al canvi actual
Els més de 112.000 dòlars (95.000 euros al canvi actual) que costarà la primera versió del Hummer elèctric –anomenada Edition 1– no han sigut obstacle perquè General Motors esgotés les més de 10.000 reserves del seu totterreny elèctric d’altes prestacions en només deu minuts, un fet que ha sorprès fins i tot els seus promotors.
Tal com vam explicar en el moment de la seva presentació, el Hummer és excessiu en tot: 5,5 metres de llarg i 2,5 d’ample amb una potència –atenció– de més de 1.000 CV gràcies al treball de tres motors elèctrics associats a un esquema de tracció integral permanent, un paquet de bateries de liti de més de 200 kWh de capacitat, que li permeten homologar més de 560 quilòmetres de capacitat, i una estètica del tot fidel al model original (basat en un vehicle militar) que vol convertir-se en el rei del segment dels totterrenys elèctrics de luxe, si és que mai té un rival a la seva altura.
A banda d’aquestes prestacions, el nou Hummer elèctric estrena un sistema de càmeres repartides per tot el cotxe que faciliten la maniobra en espais reduïts o fora de l’asfalt, batejat amb el nom d’UltraVision, i que també introdueix un nou sistema de conducció autònoma que, a part de mantenir el cotxe a una velocitat constant circulant pel seu carril i mantenint les distàncies amb la resta de vehicles, també permetrà fer canvis de carril o avançaments amb total seguretat.
Però potser l’element que més crida l’atenció d’aquest totterreny elèctric són les seves fantàstiques capacitats off-road, ja que pot superar tota mena d’objectes gràcies al seu sistema de suspensió pneumàtica electrònica, que permet elevar encara més la carrosseria i facilitar que el Hummer EV pugui creuar lliurement rius o embassaments d’aigua de fins a 60 centímetres de profunditat, desplaçar-se i avançar en diagonal o escalar (sí, escalar) parets verticals de fins a 45 centímetres de desnivell. També introdueix un sistema de quatre rodes motrius anomenat CrabWalk, o mode cranc, que li permet moure’s lateralment –sí, de costat– a baixa velocitat o bloquejar els eixos per superar qualsevol mena d’obstacle o ferm en mal estat.
La gran acollida comercial del Hummer, que ha esgotat en només deu minuts tota la producció prevista per a aquest 2021, ha fet que General Motors, matriu de Hummer, es plantegi seriosament la possibilitat d’ampliar la producció del Hummer elèctric durant tot l'any que ve, i també començar a oferir noves variants de models basats en la mateixa plataforma elèctrica estrenada pel Hummer.
General Motors ja ha anunciat que la tardor del 2022 també posarà a la venda una versió menys potent de només 800 CV i una autonomia de 480 quilòmetres per 99.990 dòlars (uns 84.000 euros) i que de cara als anys 2023 i 2024 hi haurà versions d’accés amb una potència de 625 CV i 400 quilòmetres d’autonomia que costaran 79.995 dòlars, uns 68.000 euros.