Cotxes elèctrics
Motor Novetats 21/10/2020

El Hummer elèctric és un monstre de 1.000 CV i 560 quilòmetres d’autonomia

General Motors presenta la versió elèctrica del seu mític totterreny i anuncia una escala de preus que oscil·larà entre els 68.000 i els 110.000 euros

Ara Motor
5 min
Hummer EV

Els Hummer van ser la sensació del mercat nord-americà a finals del segle XX i començaments del XXI: inspirats en una estètica i mecànica d’origen militar, es van convertir en un autèntic objecte de culte i símbol de poder als anys 90.

El Hummer elèctric és un monstre de 1.000 CV i 560 quilòmetres d’autonomia

Tot i que es van vendre força Hummer fins i tot fora dels Estats Units (van haver-hi diverses unitats circulant a Catalunya i Andorra), aquesta filial de General Motors va entrar en crisi a causa de l’augment del preu dels carburants –els Hummer originals consumien força més de 20 litres de gasolina cada 100 quilòmetres– i l’auge de la moda SUV va anar fent disminuir progressivament la venda de vehicles fins a fer desaparèixer la marca l’any 2010. Però ara General Motors, matriu de Hummer, ha decidit fer reviure la mítica marca nord-americana d’origen militar i ha apostat per fer-ho en un nou format totalment elèctric, més adequat a les necessitats mediambientals del segle XXI.

Vista posterior Hummer EV

El primer model de la nova Hummer és un totterreny elèctric amb una potència –atenció– de més de 1.000 CV associats a un esquema de tracció integral permanent i una estètica del tot fidel al model original que vol convertir-se en el rei del segment dels totterrenys elèctrics de luxe (si és que mai té un rival digne).

Aquest totterreny té espai per a cinc persones

Possiblement el que més ens crida l’atenció són les mides del nou Hummer elèctric, amb 5,5 metres de llarg i 2,5 d’ample que emfatitzen el seu caràcter potent i la seva essència militar. A més, el seu sostre, elaborat amb panells rígids, és fàcilment extraïble, cosa que permet convertir aquest totterreny elèctric en una camioneta descapotable en pocs minuts.

Detall Hummer EV descapotable

La càrrega tecnològica del Hummer elèctric és un altre dels punts forts del cotxe, ja que els interiors del vehicle (amb capacitat per a cinc ocupants adults) utilitza una gran pantalla central tàctil de 13,4 polzades i una segona pantalla de 12 polzades que fa la funció de quadre d‘instruments. Aquestes pantalles –entre moltes possibilitats i funcionalitats més– poden transmetre a temps real la imatge que capten les diverses càmeres repartides per tot el cotxe, que faciliten la maniobra en espais reduïts o fora de l’asfalt.

Detall interiors Hummer EV

Aquest sistema, que a General Motors han batejat amb el nom d’UltraVision, també inclou un sistema que manté les divuit càmeres repartides pels baixos del vehicle sempre netes de fang o pols quan circulem fora de l’asfalt i comencem a exigir al cotxe algunes de les seves qualitats totterreny.

Per si tot això fos poc, aquest Hummer elèctric també introdueix un nou sistema de conducció autònoma que, a part de mantenir el cotxe a una velocitat constant circulant pel seu carril i mantenint les distàncies amb la resta de vehicles, també permetrà fer canvis de carril o avançaments amb total seguretat.

Una mecànica superlativa

El Hummer elèctric fa servir tres grans motors elèctrics de 250 kW cadascun (un sobre l’eix davanter i dos més actuant sobre cada roda de l’eix posterior) per sumar una potència total combinada de més de 1.000 CV.

EL fet de no tenir motor de combustió allibera espai sota el capó

Pel que fa a les bateries, aquest model totterreny farà servir un paquet de bateries de liti de més de 200 kWh de capacitat, més del doble que molts dels models amb més capacitat de Tesla, per exemple. Amb aquestes bateries, el Hummer elèctric homologarà més de 560 quilòmetres de capacitat, tot i que el conjunt tindrà un pes que s’acostarà molt a les dues tones i mitja.

Però el més important d’aquest Hummer EV és la seva posada a punt i l’estructura que ha sigut utilitzada per protegir la mecànica i sobretot el paquet de bateries de liti, que està a la part inferior del vehicle. Per protegir les bateries de liti de possibles impactes, Hummer ha utilitzat una carcassa, esquelet o estructura exterior recoberta amb plaques d’acer que han de garantir la seguretat d’aquest monstre en condicions extremes.

Pocs obstacles aturen el Hummer EV

I és que amb uns neumàtics de 37 polzades i una preparació específica, el nou Hummer és un totterreny amb unes capacitats off-road fantàstiques, ja que pot superar tot tipus d’objectes gràcies al seu sistema de suspensió neumàtica electrònica, el qual permet elevar encara més la carrosseria i permetre que el Hummer EV pugui vadejar lliurement tot tipus de rius o embassaments d’aigua de fins a 60 centímetres de profunditat, desplaçar-se i avançar en diagonal o escalar (sí, escalar) parets verticals de fins a 45 centímetres de desnivell.

Hummer EV

A més, el Hummer EV estrena un sistema de quatre rodes motrius anomenat CrabWalk o mode cranc que li permet moure’s lateralment –sí, de costat– a baixa velocitat o bloquejar els eixos per superar qualsevol mena d’obstacle o ferm en mal estat.

Una pila de preus i versions

Els clients que ho desitgin poden reservar el seu Hummer EV pagant un dipòsit de 100 dòlars a la pàgina web que General Motors ha habilitat, però les primeres versions no arribaran al mercat abans de finals del 2021 o inicis del 2022. Les primeres unitats, anomenades Edition 1, tindran un preu de 112.000 dòlars (uns 95.000 euros al canvi actual), un preu força similar al que costava el model de combustió equivalent.

68.000 euros sembla un preu just per un vehicle com aquest

Amb tot, General Motors ja ha anunciat que la tardor del 2022 també posarà a la venda una versió menys potent de només 800 CV i una autonomia de 480 quilòmetres per 99.990 dòlars (uns 84.000 euros) i que de cara als anys 2023 i 2024 hi haurà versions d’accés amb una potència de 625 CV i 400 quilòmetres d’autonomia que costaran 79.995 dòlars, uns 68.000 euros.

stats