Un grup suís ofereix 7.500 milions d’euros per comprar Lamborghini
El grup Volkswagen, matriu de Lamborghini Automobili, ha rebutjat l’oferta de Quantum Group
Volkswagen ha rebut una oferta de 7.500 milions d’euros per vendre’s la seva filial esportiva d’alt rendiment Lamborghini Automobili, segons apunta la revista britànica especialitzada Autocar. Aquest moviment ha posat al centre de l'atenció automobilística la marca italiana de cotxes esportius amb seu a la localitat de Sant’Agata Bolognese, que actualment figura dins del conglomerat alemany juntament amb les altres marques d’altes prestacions del grup Volkswagen, com són Porsche i Audi.
L’oferta l’ha fet el grup suís Quantum Group, que compta amb el suport financer del fons londinenc Centricus Asset Management, amb una cartera d’inversions diversificada en diverses entitats financeres.
L'interès sobtat de Quantum Group i el fons inversor Centricus Asset Management s'explica pel fet que al capdavant del consorci hi figura l’empresari Rea Stark, fundador d’una start-up automobilística suïssa amb seu a Zuric en què col·labora amb Anton Piëch, fill i net dels fundadors de Porsche i presidents del grup Volkswagen.
L’oferta de Quantum Group inclou un full de ruta que passa per “l’adopció de tecnologies d'última generació que consolidin Lamborghini com una punta de llança de la indústria automobilística”, així com un pla d’acció que assegura la continuïtat de la plantilla actual i la creació de 850 llocs de treball més a Sant’Agata Bolognese i en un nou centre tècnic de recerca i desenvolupament que Quantum Group obriria a la Baixa Saxònia, el feu del grup Volkswagen. Aquest centre tècnic desenvoluparia i crearia nous paquets de bateries i tecnologies associades al cotxe elèctric, i estudiaria millores i aplicacions en el camp de la conducció autònoma.
Tot i que diversos portaveus d’Audi –matriu de Lamborghini i al seu torn sota el paraigua de Volkswagen– han negat que la històrica marca de Sant’Agata Bolognese estigui en venda, alguns rumors apunten que el moviment ha generat certa inseguretat a les altes esferes de Wolfsburg, sobretot tenint en compte que al darrere de tota la maniobra hi figura el fill de Ferdinand Piëch i que la família Piëch-Porsche sempre ha estat relacionada amb els moviments de poder dins del grup Volkswagen.
Tampoc hi ajuda el fet que altres marques italianes del grup, com el fabricant de motocicletes Ducati o el centre de disseny Italdesign –fundat pel mític Giorgietto Giugiaro i ara sota control d’Audi i Volkswagen– hagin sigut objecte de diversos rumors de vendes i sortides del grup els últims anys.