Dodge Challenger, ara amb tracció total
Dodge apostarà per la tracció integral (total) per equipar el seu icònic Mucle Car, el Dodge Challenger.
És el primer cop que una marca americana aposta per equipar un Muscle Car (dels que el Ford Mustang, Chevrolet Camaro o el propi Challenger en són bandera) amb un sistema de tracció integral, una variant cada cop més demanada pels clients europeus, però també nord-americans, per controlar millor els seus vehicles en els difícils hiverns de l’hemisferi nord.
El Dodge Challenger GT tindrà l’honor d’inaugurar el segment dels Muscle Car amb tracció integral, gràcies al sistema AWD heretat del seu germà de gamma, el Dodge Charger AWD. Aquest sistema (propietat del grup FCA) utilitza una diferencial anomenat “Torque On Demand”, que envia el parell a les rodes posteriors per defecte, però també el pot repartir amb les davanteres en cas de falta d’adherència o necessitat de tracció al tren davanter.
D’entrada aquest sistema només es podrà associar amb el motor de benzina V6 de 3’6 litres de cilindrada, que eroga 305 cavalls de potència i un parell màxim de 282 Nm. En principi el sistema “Torque On Demand” no estarà disponible per la variant SRT Hellcat de 707 cavalls, ja que no està dissenyat per suportar càrregues de potència i parell tan grans.
El nou Dodge Chalenger GT AWD estarà disponible als Estats Units a inicis de 2017, i el seu preu serà de 34.500 dòlars (uns 32.000 euros al canvi). Malauradament, Dodge només el vol comercialitzar al continent americà, tot i que serà possible fer comandes des del vell continent.