Motor Novetats cotxes

El Cupra León estrena un motor de 150 CV amb etiqueta ECO

Es tracta de la motorització d'accés del model compacte de Martorell, que té un preu de partida de 33.340 euros

Cupra León eTSI 150
3 min

Ara fa unes setmanes anunciàvem que el Seat León FR rebia per fi la motorització gasolina de 130 CV, que es posicionava com la mecànica més potent de la gamma amb aquest tipus de combustible. Pocs dies després ha sigut Cupra la que ha anunciat una novetat important en l'oferta del León: a partir d'ara estarà disponible amb el motor 1.5 eTSI de 150 CV. I per quin motiu es tracta d'una notícia rellevant? Doncs en primer lloc perquè aquest motor deixa d'estar disponible a Seat i passa directament a Cupra, i en segon lloc perquè es tracta de la primera versió del Cupra León en disposar d'etiqueta ECO de la DGT.

El compacte de Martorell disposava fins ara d'una versió d'accés més potent amb 190 CV i etiqueta C, de manera que tot fa pensar que mitjançant aquest canvi Cupra augmentarà notablement les vendes d'un dels seus models estrella. A més, un dels punts forts dels vehicles que equipin el motor de 150 CV és que no rebran canvis rellevants a nivell estètic, fet que permet mantenir l'estètica esportiva i dinàmica del model.

Cupra León eTSI 150

Esportiu i molt ben equipat

El Cupra León eTSI de 150 CV destaca pel mateix que moltes altres versions del compacte de Martorell: per les òptiques davanteres Full LED, per la llum posterior infinita amb intermitents dinàmics, per les llandes d'aliatge de 18 polzades o pel difusor pintat en el color de la carrosseria. A més, la marca catalana permet escollir el León amb els colors mat Gris Magnetic o Blau Petrol, la qual cosa n'incrementa l'exclusivitat.

Però l'aspecte més rellevant d'aquesta nova versió és que arriba amb un equipament realment destacable. El nou Cupra León de 150 CV disposa completament de sèrie d'elements com la pantalla central de 10 polzades (12 de forma opcional), la instrumentació digital de 10,25 polzades, el sistema d’apertura i arrencada sense clau, el volant multifunció amb lleves, el carregador sense fils, el selector de modes de conducció, el control de creuer, les llums llargues automàtiques, la frenada d’emergència amb detector de vianants i ciclistes, l’assistent de sortida involuntària de carril o l’assistent d’aparcament posterior, entre d’altres.

Cupra León eTSI 150

Un motor eminentment eficient

El motor 1.5 eTSI de 150 CV associat al canvi automàtic DSG de set velocitats és un vell conegut al Grup VAG, ja que el fan servir models d'altres marques com Seat o Volkswagen. En el cas del Cupra León la marca anuncia per a aquest propulsor una acceleració de 0 a 100 km/h en 8,7 segons (8,9 en la versió familiar), un parell màxim de 250 Nm i una velocitat màxima de 214 km/h. A més, el seu sistema de microhibridació de 48V no només li permet disposar de l'etiqueta ECO, sinó que l'ajuda a homologar un consum de tan sols 5,6 litres i unes emissions de CO2 de 127 g/km.

Tot sembla indicar que la nova porta d'entrada a la gamma del Cupra León permetrà la marca de Martorell arribar a nous tipus de clients, tot i que cal tenir present que la resta de motors continuen disponibles com fins ara. I en són uns quants: en gasolina es pot escollir el León associat al bloc 2.0 TSI de 190, 245, 300 i 310 CV (aquesta darrera xifra només en el cas de la versió familiar), mentre que en format híbrid endollable amb etiqueta 0 està disponible amb 204 i 245 CV. Pel que fa al preu del Cupra León eTSI de 150 CV la marca ha anunciat una tarifa de 33.340 euros, tot i que també està disponible des de 260 euros al mes mitjançant el servei Cupra My Renting.

stats